SALT

Igår var det alltså Kattas födelsedag och den började med lite fördrinkar hemma hos henne. Sen blev det limousine ut till Tylösand för födelsedagsmiddag på restaurang SALT. 10 personer placerades runt ett urtjusigt träbord i den vackraste av miljöer för att avnjuta middagen!



Förrätten blev chevreöverbakade rödbetor...

Till varmrätt valde jag Lammytterfilé med tomatsallad, chevrésås och friterad nypotatis.

Jag och födelsedagsbarnet på terassen

Utsikten från restaurangen kan inte bli mycket bättre!

Anna jag och Katta.

Gänget uppklädda till tänderna!!!

Jag hade aldrig varit på restaurang SALT innan så förväntningarna var väldigt höga! Ska vara en av de bästa rataurangerna i stan! Enligt mig själv så är jag inte den mest kräsna personen när jag går ut men det är klart att jag ställer höga krav och säkert högre krav på restauranger än vad många andra gör, det är trots allt detta jag jobbar med. Förstod igår på SALT att det är miljön och läget man betalar för. Vi upptäckte att personer vid bordet igämte fick in annan mat på bordet som vi inte ens hade på vår meny. Det berodde på att vi var 10 personer och fick sällskapsmenyn. Detta borde dem ha informerat oss vid bokningen så att vi kunde ha valt mellan menyerna och isåfall kunnat välja att vänta längre på maten eller till och med kunnat förbokat maten. Menyn vi fick hade 4 varmrätter plus en på tavla och hela 7 desserter. Vad tänkte dem där? Förrätten smakade bra men var alldeles för mycket rödbetor och för lite chevréost. Tillsist åt man endast rödbetor och upplägget var riktigt tråkigt. Varmrätten var återigen god men saknade det där extra. Lammet var inte varmt och väldigt lite kött (perfekt stekt) Upplägget var inte heller särskilt kul, att servera tomatsalladen i ljusskålar från ikea på stans "finaste" restaurang är ett skämt...Chevrésåsen var kanon och likaså den friterade potatisen. Vår servitris tycker jag saknade det där lilla extra och att servitörerna hade på sig vita piké som samtliga hade matfläckar på sig tycker jag var lite sådär...

I helhet var miljön, restaurangen och sällskapet på topp men i övrigt finns det mer att önska. Får bli ett besök till för att se om dem kan imponera mer på mig vid nästa tillfälle.

Någon annan som ätit på SALT? Vad tyckte ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0