Weekend in Malmö/Köpenhamn

Hade en helt fantastisk helg i Malmö och Köpenhamn med shopping, middag, boende på hotell mm! Den mesta shoppingen skedde i Malmö där utbudet var helt galet bra! Själv blev det mycket shopping för egen del men det roligaste av allt var att mina brorsor hittade en jäkla massa snygga plagg och dem är inte ens i närheten av lika intresserade av kläder som mig så det var riktigt kul.



Blev bl.a 2 par skor, 2 par byxor, klocka och några tröjor. Kommer visa allt senare. När vi var klara i Malmö på eftermiddagen drog vi över till Köpenhamn för att kolla in utbudet där men det visade sig vara mycket sämre så vi spenderade bara några timmar där innan vi åkte tillbaka till hotellet...



Hotellet The Mayfair vi bodde på var perfekt! Hotellet var supermysigt och rummen vi bodde i var jättefina med träbjälkar, elsängar och golvärme i badrummet. Riktig lyx för mig iallafall. Vi gjorde oss iordning för en kväll ute och gav oss iväg på jakt efter en restaurang att äta på. Siktade på lilla torg som påminde väldigt mycket om vårt egna lilla torg här i Halmstad!



Torget var fint upplyst med en stor lampa i mitten. Vi vandrade runt ett tag i jakten på den perfekta restaurangen och som vi hittade den...



Mysiga Steakhouset på lilla torg i Malmö visade sig vara en fullträff. Mysig byggnad, snyggt inredd, grymt duktiga unga kockar och trevlig personal när dem väl sagt hej efter ca 5 minuter. Fick ett bord på övervåningen som var lite avsides vilker passade oss perfekt. Menyn var verkligen toppen med mycket att välja på och det är inte ofta jag tycker det....

Började med att beställa in en tapastallrik till förrätt..


Som var supergod!! Varmrätten jag tillslut valde var anka med pumpapuré och madeirasky!


Även denna var kanongod men ska jag klaga på nåt var det lite dåligt kryddat....Tillslut avslutade jag med att dela på en Key lime Pie och jisses vad jag är glad att jag inte missade denna upplevelse för FAN va god den var....



Lätt en av de bästa desserterna jag ätit EVER!!

Så ska ni äta någonstans i Malmö kan jag rekommendera steakhouset på lilla torg, kul med så unga kockar precis som jag har det i mitt kök! Efter restaurangbesöket var jag sugen på utgång men det var inte dem andra så slutade tillsist med att vi landade  i hotellrummet vilket egentligen var precis vad jag behövde. Tack för en fin fin födelsedagspresent mina bröder :)


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej!

Just nu håller jag en bra tävling i min blogg och jag hoppas att du blir en av dem som tävla. Tävlingen gå ut att man ska vinna en iPhone 4 :)



Du hitta den här : http://laakinoiise.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-iphone-4.html#comment

Ha en fortsatt trevlig dag och förlåt om jag störde! <3

2012-01-14 @ 13:05:18
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej!

Just nu håller jag en bra tävling i min blogg och jag hoppas att du blir en av dem som tävla. Tävlingen gå ut att man ska vinna en iPhone 4 :)



Du hitta den här : http://laakinoiise.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-iphone-4.html#comment

Ha en fortsatt trevlig dag och förlåt om jag störde! <3

2012-01-14 @ 13:05:18
URL: http://laakinoiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0