Golden Globe 2012 - The winners



Jag lyckades inte hålla mig vaken heeela vägen. Slumrade i soffan någon gång efter 04 och det berodde mest på alla jädrans reklampauser och på att Ricky Gervais knappt syntes till mellan varven. Hade hoppats på att han skulle vara lika "på gröten" som förra året men det var han inte riktigt så galan blev lite av en besvikelse....

Det roliga jag kommer att komma ihåg från 2012 års upplaga är bland annat när Julianne Moore helt tappar bort sig vid sin presentation och Rob Lowe skojar till det hela! När Felicity Huffman och William H Macy urgulligt sjunger fram sin presentation av bästa kvinnliga biroll som Jessica Lang var så värd att vinna! När Octavia Spencer vinner pris för sin insats i The Help som är en utav mina favoritfilmer från förra året och håller ett underbart förvirrat tal. När Jesse Tyler Fergusson fick mig att skratta högt när han "bittert" höll upp en lapp med ordet "whatever" på när de nominerade i kategorin för bästa manliga biroll lästes upp, där hans motspelare Eric Stonestreet var nominerad men inte han. Sjukt kul!! När Helen Mirren skojade med Morgan Freeman om att hon endast varit med i en av hans filmer.

Annars blev jag mest överraskad av att Matt Leblanc tog hem kategorin som bästa komediskådespelare för snarkserien Episodes och att Madonna inte hade vett att täcka över sina beniga armar som helt tog fokus från hennes tal när man inte kunde sluta stirra på hennes armar...

Här är vinnarna i de olika kategorierna! Kör ett ! på de jag trodde skulle vinna:

Bästa tv-serie - drama
American Horror Story
Boardwalk Empire
Boss!
Game of Thrones
Homeland
Kommentar:
Hade hoppats på Boss men får hoppas att Homeland är en värdig vinnare då jag inte börjat kolla på den serien än....

Bästa skådespelare, kvinnlig, i en dramaserie
Claire Danes (Homeland)

Mireille Enos (The Killing)
Julianna Margulies (The Good Wife)!
Madeleine Stowe (Revenge)
Callie Thorne (Necessary Roughness)
Kommentar: Tredje gången Danes var nominerad och hennes tredje vinst men jag tycker Julianna Margulies skulle tagit hem det!!

Bästa skådespelare, manlig, i en dramaserie
Steve Buscemi (Boardwalk Empire)
Bryan Cranston (Breaking Bad)
Kelsey Grammer (Boss)!
Jeremy Irons (The Borgias)
Damian Lewis (Homeland)
Kommentar: Yes, yes Grattis till Grammer :)

Bästa tv-serie, komedi eller musikal
Enlightened (HBO)
Episodes (Showtime)
Glee (ABC)
Modern Family (ABC)!
New Girl (Fox)
Kommentar: Det här var välförjänt!!

Bästa skådespelare, kvinnlig i en komediserie eller musikal
Laura Dern (Enlightened)
Zooey Deschanel (New Girl)
Tina Fey (30 Rock)
Laura Linney (The Big C)
Amy Poehler (Parks and Recreation)!
Kommentar: Att inte Poehler eller Linney tog hem detta är skandal....

Bästa skådespelare, manlig, i en komediserie eller musikal
Alec Baldwin (30 Rock)
David Duchovny (Californication)
Johnny Galecki (The Big Bang Theory)!
Thomas Jane (Hung)
Matt LeBlanc (Episodes)
Kommentar: Vad i helve#¤! Hur kunde han vinna detta?? Som plåster på såren för att han inte vann så många priser under "Vänner" tiden elleeeer? Alla andra var mer värda priset enligt mig.

Bästa miniserie eller tv-film
Cinema Verité (film)
Downton Abbey!
The Hour
Mildred Pierce
Too Big to Fail (film)
Kommentar: Jajemän :)

Bästa skådespelare, kvinnlig, i en miniserie eller tv-film
Romola Garai (The Hour)
Diane Lane (Cinema Verité)
Elizabeth McGovern (Downton Abbey)
Emily Watson (Appropriate Adult)
Kate Winslet (Mildred Pierce)!
Kommentar:
Det här var väntat och sååå väl värt!

Bästa skådespelare, manlig, i en miniserie eller tv-film
Hugh Bonneville (Downton Abbey)!
Idris Elba (Luther)
William Hurt (Too Big to Fail)
Bill Nighy (Page Eight)
Dominic West (The Hour)
Kommentar: Jag kan inte uttala mig om Luther så jag inte sett den men Downton Abbey eller The Hour stod på min vinstlista.

Bästa biroll, kvinnlig, i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Jessica Lange (American Horror Story)
!
Kelly McDonald (Boardwalk Empire)
Maggie Smith (Downton Abbey)
Sofia Vergara (Modern Family)
Evan Rachel Wood (Mildred Pierce)
Kommentar: Japp den här vinsten hade hon på hyllan redan innan hon klev in på galan. Grymt bra och läskig är hon i sin roll i American Horror Story. Kommer snart till TV11

Bästa biroll, manlig i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Peter Dinklage (Game of Thrones)
!
Paul Giamatti (Too Big to Fail)
Guy Pearce (Mildred Pierce)
Tim Robbins (Cinema Verité)
Eric Stonestreet (Modern Family)
Kommentar: Helt rätt och för er som missat denna serie så kan ni snart spana in den på SVT om jag inte har helt fel för mig.

 

6 rätt var ju inte helt fel! Var det någon annan än jag som kollade in Golden Globes 2012??

Mina populära röda matta bilder och kommentarer dyker upp i nästa inlägg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0