When it doesn´t turn out like you planned....

Denna veckan har inte varit den roligaste. Den som skulle börjat så bra i måndags med efterlängtad ledighet tog en tvär vändning när en kollega blev sjuk. Inget konstigt där egentligen utan klart att jag hoppade in och jobbade och tur var väl det för det skulle bli en riktig helvetes dag på jobbet. Började med att kodlåset till mitt kontor totalt givit upp så kom inte in där. Ventilationssystemet hade gått sönder så luften stod stilla i köket och det värsta av allt var att 2 utav kylarna fulla med mat hade gått sönder. Ena stod på 20 grader och andra stod på 12 grader..

Kan ju säga att det inte var så långt till att tårarna var på väg där ett tag. Tog ett tag att styra upp hela situationen men man är ju ett proffs så lyckades lösa allt på bästa sett. När jag kom hem kände jag mig alldeles tom men det var bara att somna om för att några timmar senare infinna sig på jobbet igen för att jobba dubbelpass med en lunch som knappt var föberedd eftersom jag fått slänga massa mat. Hela tisdagen gick åt till att försöka komma ikapp och det var inte förrens igår som det kändes som att man var på banan igen...

Idag skulle jag egentligen ha jobbat, men då jag fått jobba så mycket i början på veckan som det inte var tänkt så fixade jag så jag kunde vara ledig idag vilket verkligen har behövts. Men såklart har jag fixat lite med beställningar o mail mm som behövde ordnas med! Aldrig ledig som chef ;)

Trodde veckan skulle vända igår till det bättre men då fick man besked om att kommunen sågat ner den stora kastanjen i stan efter att den varit utsatt för röta....



Körde förbi där idag och det var verkligen tomt i korsningen. Sjukt tråkigt att det är borta för det har liksom alltid funnits där med ljusen i på julen!!

Nu ska jag dra iväg för att köra quiz och karaoke med ett gäng vänner och hoppas på att det är nu veckan vänder till det bättre för på lördag händer det något skoj!!

Keep you posted XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0