Melodifestivalen 2012 - Deltävling 4



Tycker att öppningen med Helena tillbaka där hon kör lite ranelid stuk var riktigt kul. Startfältet var det bästa av dem fyra och mellanakten var helt ok. Stora chocken var att Lisa Miskovsky kom från ingenstans och gick direkt till globen och Charlotte Perelli åkte ut mot Danny....oj oj OJ!!



Nu är jag ju ett stort fan av Perelli. Hon har ju trots allt vunnit Esc och mellon 2 ggr. Representerar Sverige på ett bra sätt. Är troligen en av Sveriges hårdast arbetande artister. Har själv träffat henne och lagat mat till henne och hennes barn och management. Så jag gillar henne helt enkelt. Hon har ju inte varit favorittippad detta året som hon var senast det begav sig. Men med hennes historia i denna tävlingen i ryggen borde hon flugit till final men så blev det ju inte. Givetvis var ju inte låten så toppenbra som man hade hoppats på men samtidigt inte så dålig heller. Hon borde minst hamnat i 2a chansen eller till och med tagit Lisas plats i Globen. Hon förtjänade verkligen inte att åka ut. Men jag undrar om inte hon lite får skylla sig själv. Hon har gått ut i pressen och pratat om hur dyrt numret är, hur numret är alldeles för stort för 2a chansens arena och att hon hellre åker ut om hon inte går direkt till globen. Tror detta har stuckit lite i svenssons öga och det är anledningen till att hon åkte.....vad tror ni? Hennes låt rullar iallafall i min spotify just nu ;)



Opa. Fruktansvärt dålig skit som aldrig borde fått vara med.


Dynazty tycker jag var helt ok men inte mer. Känns som man har hört den här "pudelrocken" innan och bättre i tävlingen. Eftersom vi har grymma Dead by April i final redan så tycker jag det räcker med dem...



Detta tyckte jag faktiskt väldigt mycket om. Kändes skönt, modernt lite Kylie doftande om numret och låten satte sig ganska skönt. Synd att det var chanslöst i denna omgången.



Christer Sjögren och allas vår Lotta Engberg. Gillar henne riktigt mycket och honom mindre. Den här typen av gammal hederlig schlager har lite saknats i årets tävling så var inte så konstigt att den gick vidare. Tycker låten påminde riktigt mycket om tanternas Celavie (stavn?) Kan nog ha ganska bra chans på lördag då den äldre generationen kommer rösta på det här.



Axel Algmark. Tycker man om Håkan Hellström så tycker man om det här. Och jag tycker om Håkan väldigt mycket. Detta var en stor överraskelse. Numret var klockrent, låten grymt bra och det hela stack ut rejält från övriga startfältet och alla runt mitt borde tyckte detta var bra. Trodde denna skulle skrälla sig minst till 2a chansen för det hade han förtjänat!



Lisa Miskovsky kom såg och segrade! Hon ställde upp med en fin och bra låt. Ett enkelt och riktigt snyggt eurovisonnummer. Sånt här som faktiskt är bra rent igenom brukar alltid hamna på en femte plats så jag hade räknat bort henne. Så det var kul att det gick bra för henne men kanske inte just såhär mot Perelli....



Danny. Killen med dem höga förväntningarna på sig levererade allt (utom rösten). Synd att det blev som det blev men det spelar ingen roll just nu för han är i final. Detta kan vara det snygaste/häftigaste och modernaste som någonsin ställt upp i denna tävling. Får han nu bara till rösten med i Globen så är det klockrent och nutida svenskt så detta får gärna representera oss i eurovision utan att jag skulle skämmas. Han är AMAZING!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0