Melodifestivalen 2012 - Deltävling 1



Då drog hela tjottaballongen igång igår och jag tycker att första programmet var väldigt bra!! Programeledarna var toppen och kompletterade varandra bra! Gina Darawi var en rolig nu bekantskap, Sarah Dawn Finer lugn och stabil och Helena Bergström är riktigt skön och grymt rolig när hon går utanför manus och skojar till det! Det som var absolut bäst igår måste ändå ha varit det här.......mellanakten...

Kul att dem har tagit detta från Neil Patrick Harris öppningsnummer från Tony awards 2011 och gjort om det till melodifestivalen!!! Se it´s not just for gays anymore


Sean Banan har jag ALDRIG tyckt om....Aldrig förstått mig på hans humor, men det måste jag säga ändrades igår! Det var ett sjukt roligt nummer där han drev med Carola, skatteverket, kungen och allt möjligt på ett skönt sätt. Låten satte sig direkt och vi nynnade på den hela kvällen och även fortsatt idag. Bra placerat till andra chansen men att skicka detta till eurovision?? No thanks!

Abolone Dots. Säkert en trevlig låt och fint att dem är det enda bidraget som sjunger live utan förinspelad musik men dem hamnade så fel efter bananen att dem drunknade, riktigt tråkig låt....

The Moniker. Kan bara säga rätt åt honom att han hamnade sist. Ska man komma tillbaka till tävlingen efter att ha kommit på tredje plats föregående år måste man ha en minst lika bra låt/show och det hade han inte.

Tycker verkligen synd om Afro dite. Ok det var inte riktigt den "moderna" STORA comebacken jag hade hoppats på men att dem skulle åka ur och framförallt mot Torsten Flink är fanimej SKANDAL! Var ju absolot värda att gå till andra chansen?!

Dead By April tycker jag var riktigt bra och skoj att dem gick direkt till final. Skulle nog faktiskt kunna gå ganska bra i eurovision även om det skulle kännas konstigt om Sverige skulle skicka nåt sånt här...

Marie Seneholt. Tycker det är ganska svårt att sätta fingret på att hon kom på sjätte plats även denna gång. Måste bero på att hon ställer upp med för dåliga låtar. Jag menar salt o peppar, det finns ju mer spännande kryddor än så!! Snygg tjej, snygg show men låten räckte inte till....

Torsten Flink, jag KRÄKS!! Fy fan vad jävla dåligt, Brukar inte svära här men detta var så dåligt och jag anser att han är fruktansvärt äcklig. Tog sig till andra chansen, vad hände där??? Du skulle rest dig igen och ramlat av scenkanten!

Loreen var verkligen drottningen igår! Modernt, grym låt och hon sjunger verkligen skiten ur alla. Tror att detta med skulle gå hem bra i Eurovision. Men jag har ett litet men, scenshowen är lite märklig. Den känns lite FÖR modern, mtv och musikvideo! Känns som hon blir lite svåråtkomlig för oss tittare och det är inte bra! Tycker om att det är annorlunda men skulle ändå vilja ändra showen lite så hon bjuder in publiken istället för att stänga oss ute. Någon som fattar vad jag svamöar på om?? ;)

Så vad tyckte ni om första deltävlingen igår? Började melodifestivalen 2012 bra och var det rätt låtar som gick vidare? Kommentera gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0