Last week 62 hours

Ja min uppdatering har verkligen varit urusel senaste tiden. I rubriken ser ni anledningen. Förra veckan jobbade jag 62 timmar så fanns inte så mycket tid eller energi över till att blogga...

Måndagen efter min långa underbara födelsedaghelg jobbade jag dubbelpass. På tisdagen var det en tidig uppgång för avfärd mot Göteborg med kollegorna. På schemat stod ett besök på en matmässa. Tyvärr var den en rejäl besvikelse då den var extremt liten och vi var klara där på mindre än 30 minuter....


Jag på mässan....

Eftersom mässan var så dålig drog vi in till avenyn istället och bestämde oss för att ta en lunch på Hard Rock vilket vi skulle ångra. Maten var skitdålig. Verkligen sämsta skiten jag blivit serverad på bra länge. Beställde en caesarsallad som stank av vinäger så fort jag fick den framför mig. Ett halvt kycklingbröst som smakade mikrovärmt, knappt någon dressing och till att dricka beställde jag cola och fick in pepsi. Man kan väl åtmistonde informera om att det är pepsi dem har för det är stor skillnad på cola och pepsi. Mina kollegors mat var inte bättre. Smaklöst och rent ut sagt äckligt. Jag åt knapp hälften av min mat så dålig var den... Brukar inte vara den som klagar men här blir det en fet DISS mot Hard Rock på avenyn i Göteborg.


Ett besök från kniven mot strupen hade detta stället behövt....

När vi kom hem från Göteborg var det ditekt in i köket för att jobba till stängning. På onsdagen jobbade jag dubbelpass. Torsdagen var min lediga dag och en efterlängtad sådan. Släpade mig upp ur sängen lagom till lunch för att bege mig in till stan för att äta lunch med min vän Katta. Lika trevligt som vanligt. Efter det hade jag ett besök inbokat hos min underbara massör Anette på muskelvården. Går ju dit för min migrän, nackvärk och för att jobbet jag har sliter väldigt mycket på kroppen. Denna gång visade det sig att jag hade en låsning i höften och att jag var sne i bäckent. Sådär kul, men det hon gjorde hjälpte. Väl hemma tänkte jag ta tag i min lägenhet men slutade med att jag däckade i sängen i 4 timmar vilket inte var så konstigt så blev en kväll framför tvn efter det. Skönt!

Fredagen och lördagen jobbade jag dubbelpass så var inte så mycket annat vettigt jag hann med där. Efter jobbet på lördagen hade jag hela 2 fester inplanerade som skulle hinnas med. Var lite tajt om man säger så eftersom jag inte slutade förrens 23.00. Första festen var hos min äldsta polare som fyllde 25 där jag stannade ett litet tag. Väldigt trevligt att hänga där. Efter denna festen tog jag mig till Haverdal som ligger en bit utanför stan för att joina mina vänner på polaren Andreas 26 års fest. Väldigt trevligt där med och önskar att jag kunde vart med där hela kvällen. Var där ett tag innan jag fyllde bilen och körde hem några kompisar. Japp nykter var jag, behöver absolut inte dricka för att kunna ha kul! Landade i sängen nån gång runt 03.30. Söndagen var en chilldag som avslutades med middag och filmkväll med vännerna. Riktigt nice och precis vad jag behövde efter långa dagar....

En lång jobbvecka med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0