So much BETTER



Så var det äntligen dags för säsong 2 av succé programmet "så mycket bättre" att dra igång! Som jag har längtat...
Jobbade i lördags så fick kolla in reprisen i söndags. Efter förra säsongen hade jag stora förväntningar på nya gänget och jag måste säga att det ser väldigt bra ut! Thomas Ledin med alla sina hits var perfekt att börja programmet med och det blev en hel del spännade versioner!

Lena Philipsson - Sensuella Isabella


Lena verkar ha förstått att det är hon som ska ta över facklan från September. Hoppas att hon fortsätter på samma electropopschlagerdisco tema som hon gjorde i första avsnittet för detta gillade jga iallafall o har redan lagt till hennes sköna version på spottan!

Laleh - Just nu

Jag har då inte varit något större fan av Laleh men jag tror att det är hon som kommer få det största genombrottet hemma i stugorna i år. Riktigt grym och gjorde en helt ny och spännande version av en av Ledins största hits. Me like and it´s added on spotify!

Mikael Wiehe - Blå, blå känslor

Zzzzzz, så tråkigt och Wiehes version tillförde inte ett smack. Avsnittets toapaus för mig....

Timbuktu - Snart tystnar musiken

Årets självklara Petter. Bryter ner orginalet och bygger om den till en helt ny spännande version. Coolt men gick inte hela vägen för mig. Tror det kommer ännu bättre versioner i kommande avsnitt....

Eva Dahlgren - Never Again

Ovanligt att höra fröken Dahlgren sjunga på engelska. Fint är det men funkar inte riktigt på mig då det blir väldigt tråkigt...

E Type - Sommaren är kort


På förhand hade jag inga förväntningar på denna långhåriga man men han lyckades bli avsnittets största överraskning! Han var smartast av alla artisterna och valde Ledins allra största hit som han gjorde om till avsnittets största guilty pleasure med hjälp av coola Britta Bergström i kören! Avsnittets bästa version som åkte rakt in på spottan och den låten vi kommer få skaka loss till på dansgolven i vinter!

Vad tyckte ni om första avsnittet....Favoriter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0