My weekend

Haft en helt fantastisk helg! Riktigt fredagsmys hemma hos mig med middag o Idol! I lördags åkte jag och vännerna upp till underbara Göteborg för at hälsa på vår vän Caroline som flyttat upp dit. Kom upp tidigt på förmiddagen och borjade med en frukost hos henne. Sen spenderade vi måååånga timmar på stan med att luncha, fika, shoppa o glo på folk! Finns det något roligare än att bara glo på folk som passerar förbi? Kan lätt göra det i flera timmar....


Fantastiskt god chevrésallad med valnötter till lunch..

Några random tjejer som ville posera framför kameran...nejdå!! Mina kompisar...

Jag i mina snygga nya höst boots

Blev även en sväng på stan på lördagen, här i mina nya inköp. Halsduken från Zara och mina svarta jeans som satt som en smäck från Weekday!

På lördagskvällen hade vi bokat bord på en mysig italiensk restaurang vid namnet Bliss som även går över till en nattklubb inpå småtimmarna.


Vi delade på underbar plockmat till förrätt som jag älskar att göra.

Till varmrätt blev det Hjortfilé med syltade kantareller, skysås och risotto..

Hade först tänkt att lägga min yreksskada åt sidan och bara uppleva restaurangupplevelsen som vilken svensson som helst men det gick käpprätt åt skogen ganska snabbt så här kommer en liten restaurangrecension på Bliss i Göteborg...

Tycker atmosfären på restaurangen var jättemysig. Upplägget på menyn var helt i min smak med lite tapasstuk på det hela så man kunde beställa in lite av varje som vi gjorde. Det tycker jag var perfekt och förrätten var helt i min smak och vi gillade framförrallt den baconlindade chevrén. Servisen brast dock i hundraåttio och jag har en känsla av att dem var en person kort i servisen. När vi anlände fick vi vänta ett litet tag innan nån kollade om vi bokat bord och då hann vi kolla bokningslistan där vi inte ens var placerade vid något bord? Blev ombedda att vänta i baren där bartendern inte ens uppmärksammade oss? Efter några minuter hade dem dragit ihop ett bord till oss där vi satte oss och fick menyer. Dock ingen vin/dryckeslista som jag själv vände mig om och tog. Så efter kanske 20 min fick vi beställa och då hade vi blivit välkomnade av samma servitris 4-5 ggr? Förrätterna kom in ganska snabbt och smakade och såg jättebra ut! Dröjde sen lång tid att duka av dem o gick sen ganska snabbt att få ut varmrätterna. Mina vänner var väldigt nöjda med sina och jag åkte på nitlotten... Min hjortfilé var kall så skickade ut den i köket igen vilket kan hända så det var ingen fara, men det värsta var risotton som vi alla tyckte lät fantastisk god. Den var gjord på vanligt ris, typ uncle ben´s eller basmatiris.... Gör man en risotto och framförallt på en italiensk restaurang ska den vara gjord på risottoris (arborioris) Detta smakade som skolmatsris som man inte riktigt hällt av vattnet på. Var nu det riset slut för kvällen hade dem tjänat på att säga att risotton var slut så man inte hade blivit såhär besviken. Servisen brast i uppmärksamhet hela kvällen då jag bl.a fick säga till att jag ville ha mer vin och själv hämta karaffer med vatten 2 ggr.


Kan hoppas på att dem hade en dålig kväll i servisen och var en person kort för jag tror att dem kunde gjort detta betydligt bättre! Maten var kanon förutom den usla risotton.Kan inte direkt rekommendera Bliss efter denna kvällendem får en svag 2a i betyg...


Efter detta var det planerat en utgång som dock rann ut i sanden då vi inte visste vart vi skulle ta vägen och en av oss blev sjuk så blev en tidig hemgång..

Söndagen blev det brunch och en sväng på stan innan vi åkte hem. Jag mellanlandade på jobbet för några timmars jobb innan vi möttes upp för en kväll med spel och mat hemma hos mig för att avsluta en fantastisk vecka och helg i Göteborg, en stad som jag verkligen älskar och faktiskt skulle kunna tänka mig att flytta till!

Vad hittade ni på i helgen som passerat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0