The Black Swan-My cup of tea?

Jisses vad jag älskar söndagar! Min favoritdag på veckan för då vet jag att jag är ledig. När man har mycket runt sig och jobbar extremt mycket är det inte så konstigt att detta är min favoritdag. Tycker det är rätt skönt att bara vara själv med när man har mycket folk omkring sig hela veckorna. Denna söndag har sett ut som de flesta söndagarna gör. Lååång sovmorgon. Frukost i sängen framför tvn läsandes lördagens morgontidning som jag aldrig hinner med på lördagen;) Sen slappas det i soffan med tv/data ett bra tag tills jag blir rastlös. Då blir det en långpromenad utmed nissan. Sen städas det, röjs undan, tvättas, stryks ja allt det som inte hinns med under veckan. Sen är det kväll igen och då är jag sugen på att träffa folk igen. Hehe då har jag fått den ensamtid jag behöver!! Brukar bli middag med nån kompis och film hemma eller på bio. Ikväll blev det snabb middag hemma och sen bio med två kompisar. The Black Swan blev det.



Jaha vad ska man säga om denna oscarsnominerade film. Tror ni att det var my cup of tea?.......då tror ni fel! Jag visste inte så mycket om denna film innan jag satte mig på biografen. Trodde den skulle handla om Natalie Portmans roll som ballettdansös där hon tror att hon är garanterad rollen som The Black Swan men som stöter på trubbel när det kommer in en ny tjej som är ute efter samma roll. Nu handlade den såklart om detta fast så sjukt mycket mer skruvat än jag någonsin kunde tro. Spoilervarning nu mina vänner....

Hon har en skruvad relation till sin galna mamma. Hallucinerar om både det ena och det andra. Tror att hon förvandlas till en svan eller är det som hon är sjuk av all press?. Misstänker att den nya tjejen är ute efter henne. Har sex med den nya tjejen, eller har hon det? Blir hon förförd av sin lärare? Är hon en oskuld?. Har hon dödat någon eller tror hon bara det....Hell no säger jag bara. Detta är so not my cup of tea och inte mina vänners heller. Satt som tre frågetecken och undrade mest vad som hände...Tycker om annorlunda och djupa filmer men detta var way to weird för mig. Betyg 3 av 10 får det nog bli för att dem dansade bra i filmen!!

Någon som sett denna "udda" film. Tyckte ni den var bra/dålig?


Kolla in trailern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0