NOSTALGI

Efter att jag och min kollega kollade på dinoryttarna, blev vi nostalgiska och började kolla runt på tuben efter sånt vi kollade på när vi var små. Det stämmer faktiskt lite det där med att det var bättre förr för jäklarns vad mycket bra tecknat det gick förr. Åh bara disneydags som kollades på 14 tums tv:n på köksön under tiden mamma och pappa lagade mat. Those were the days!!!

Här är lite av vad jag kollade på när jag var liten!!

RÄDDNINGSPATRULLEN

Hur bra var inte det här med Oscar, Chip, Pärlan, Piff och Puff!!!.

TRANSFORMERS

Det här är ju så cool! Autobots och Deceptikonerna

BUMBIBJÖRNARNA

Hipp hurra för här kommer bumbibjörnarna, studsar fram igenom sagorna.....

SMURFARNA

Läskiga Gargamel!! Kommer ihåg att jag alltid tyckte smurfan var riktigt snygg när jag var liten...haha!!

BAMSE

Bamse var ju för jäkla bra. Kommer så väl ihåg när hon tanten uppe på kullen stekta alla köttbullarna när hon skulle mata dinosaurien!! Haha så underbart...

BARBAPAPPA

Barbapappa ville man ju vara för då kunde man förvandla sig till vad som helst :)

LUFTENS HJÄLTAR


JOAKIM VON ANKA OCH TRE KNATTAR

Joakim von Anka var så jäkla bra!!!

TRASDOCKORNA

Lite trasiga och knasiga...
NALLE PUH

Bästa nalle puh med ior, ruh, kanin, tiger, nasse och kristoffer robin ;)

LANDET FÖR LÄNGE SEN

Min absoluta favorit!! Lillefot, kvacki,zera, petri!! Har alla filmer numera på dvd....

INTROT TILL DISNEYDAGS





Finns såklart mer. Fyfasen vad bra!! Blir så glad av det här och vad skulle man inte göra för att hoppa tillbaka i tiden och kolla på disneydags när det begav sig. Hehe, när jag tänker efter så kollade jag en del på tv redan då!!
Någon annan som kollade på någon utav dessa underbara tecknade serier eller något annat som ni kommer ihåg från er barndom? Vilka fina minnen man har.

Kommentarer
Postat av: tobbe

otroligt märkligt att jag har kollat på exakt samma stuff, hmm

2011-03-04 @ 17:01:52
Postat av: Jenna

Minnen! :D

2011-03-05 @ 15:34:26
Postat av: Mikaela

Trasdockorna hatade jag, men Landet för länge sedan är fortfarande en av mina favoritfilmer. Jag vet inte hur många gånger jag sett den, men ändå tröttnar jag aldrig. Det är nog den bästa barnfilmen någonsin :)

2011-03-05 @ 15:37:22
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0