32 Bidrag

Tänkte köra en rankning på alla 32  bidrag som varit med i årets melodifestival. Min topp 10 som det borde ha sett ut i Globen bl.a!

1. Danny
Kan vara det coolaste numret i mellon nånsin. Grym dance/partylåt, snyggt nummer och danny jan verkligen sjunga! Vår egen JT!

2 Eric Saade
Snyggt, modern pop, coolt nummer och en låt som fastnar direkt. Detta är något som jag tror kommer gå hem i europa. Jag menar när han han visade sitt ansikte när han delade ut poängen för oss i förra årets esc smälte europa redan då!

3 Love Generation
Citerar Marie Serneholt igen. "Vad hände"? Hur i helvete kan inte dem vara i final. Det är en sån skräll. Något av det mest moderna och snygga nummer med den coolaste tjejgruppen som någonsin ställt upp i detta. Skäms Sverige!

4 Jenny Silver
När hon klev på scenen i den första deltävlingen i år var jag stensäker på att hon på nåt sätt skulle hamna i final men inte. Hade varit bättre för henne att ställa upp i Danmark för då hade hon varit i eurovision. Ett av de bästa sclagernumren och låt på evigheter trots ripoffen på Abba :)

5 Loreen
Min lilla favorit i år är nog detta. Så cool brud, coolt och modernt nummer och galet bra röst!! Att hon inte är i final är rent ut sagt sorgligt, Tror att hon hade funkat kanon i esc!

6 Linda Pritchard
Så fort denna låt drar igång på spottan tänkar jag jäklarns vilken bra låt och så slår det mig att det är Lindas. Älskar denna svulstiga ballad och vilket land som helst hade kunnat skicka denna till esc men inte sverige. Nej nej! Inte ens i final. Än en gång. Skäms

7 Dilba
Har skrivit om denna innan. Galet bra låt men fan vad den inte stämde överens med artisten. Tråkiga nonchalanta Dilba förstörde det för sig själv men låten ja låten går varm i min spotify!

8 Nicke Borg
Det här ar så bra. Rockballad när den är som bäst. Sista halvan av låten när hologramen av Nicke dyker upp och han lyssnar på sitt eget gittarsolo är rent ut sagt magiska.

9 Swingfly
Tyckte först inte riktigt om detta men efter några lyssningar så diggar jag det. Glatt, roligt nummer som är som gjort för esc men borde inte något annat land ha skickat detta bidrag? Påminner mycket om Moldaviens lår förra året.

10 Le Kid
Åh vilket underbart nummer som man blir glad av. Färgglad pop när det är som bäst. Kom bara 5a i sin deltävling! Vad hände där?

Såhär skulle Globen sett ut!!!!!

11Sebastian
12Sanna Nielsen
13Shirleys Angels
14Linda Bengtzing
15Sara Varga
16Christian Walz
17Brolle
18The Moniker
19Sara Lumbholt
20Melody Club
21the Playtones
22Pernilla Andersson
23Rasmus Viberg
24Anders Fernette
25Linda Sundblad
26Anniela
27Simon Forsberg
28babsan
29Lasse Stefanz
30Julia Alvgard
31Elisabeth Andreasson
32Jonas Matsson

Hur hade ni velat att er topp 10 i globen skulle ha sett ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0