2a Chansen



Idag är det alltså dags för andra chansen. Kommer bli ruskigt spännande ikväll och om jag ska vara ärlig vilket jag såklart ska vara är det bättre låtar här än i nästa veckas final. Kommer bli SJUKT spännande. Svenska folket har fan röstat galet i de flesta fall och bara röstat på själva artisterna och inte låten. Av 8 bidrag ikväll vill jag absolut ha 6 i final men det är bara 2 som går vidare till globen. Hujeda mig.....

I den första duellen hittar vi mina favoriter. Jenny Silver och Love Generation. Jag tycker absolut att det ska finnas med ett bra klassiskt schlagerbidrag i Globen varje år och det skulle fan ha varit Jenny Silver och inte gamla tråkiga Sanna och Bengtzing som redan är där. Det är så fel så man blir förbannad. Silvers är riktigt klassiskt fast så modernt och snyggt och hade lätt gått bra i eurovision med alla Abba influenser. Ni såg ju hur bra det gick för Danmarks svenska låt i esc förra året. På bekostnad av Silver vill jag att Love Generation ska vinna duellen för detta är bara så jävla tokmodernt och hade garanterat oss en topp 5 placering i eurovision.

Duell 1 vinner Love Generation

I duell två möts Loreen och Sara Varga. Sara Varga har det coolaste namnet, hon sjunger en fin svensk låt med ett budskap son går rakt in i hjärtat. Riktigt fint, men nu har hon fått sitt genombrott och det räcker så. Moving on. LOREEN med årets bästa röst, ja jag säger då det! Jag diggar detta som fan...Det kan var det coolaste bidraget ever i festivalen. Hade hon tävlat i för oss i esc hade vi fått poäng från de flesta länder och hamnat i topp. Går hon till globen kan hon bli farlig där med tanke på den internationella juryn.

Duell 2 vinner Loreen

I duell tre möts The Moniker och Linda Prichard. The Moniker tycker jag inte skulle varit här. Alltså jag tycker om det men det är inte riktigt my cup of tea så går raskt vidare till Linda Pritchard. Ohhh vad jag gillar detta. Så fläskig eurovision ballad har vi nog aldrig haft i melodifestivalen. Så jäkla snyggt scenmässigt och hon sjunger verkligen skiten ur denna låt. Jag gillar´t

Duell 3 vinner Linda Pritchard

I duell fyra möts Shirleys Angels och Pernilla Andersson. Jag tycker om Pernillas snygga p4 låt som är en underbar blilåt i winnerbäck stil. Den röda scenen är sjukt snygg men det här blir alldeles för tradigt. Det är vackert men bleknar i jämförelse med änglarnas snygga nummer. Låten är härlig och det känns rätt modernt.

Duell 4 vinner Shirleys Angels.

Alltså tror jag att Love Generation och Loreen kommer slåss om den ena biljetten till globen. Ja spelar egentligen ingen roll vem av dem som går vidare final men jag tror på Love Generation, Usch jag vill ju Loreen med.....

Sen tror jag att Linda Pritchard och Shirleys Angels kommer att slåss om den sista biljetten till globen. Vem går vinnade ur detta då? Känn som att det borde vara änglarna men jag tror ändå inte det. Nope Pritchard tar hem denna duellen.

Så med andra ord tror jag att de två sista finalbiljetterna till globen går till Love Generation och Linda Pritchard. Vad tror ni om kvällens drabbning? Vi kan ju iallafall vara säkra på att det kommer vara galet spännande ikväll. Mitt starkaste minne av en andra chans är såklart när Carola och Andreas Johnson står mot Nordman, jag är så säker på att det är avgjort och är coollugn att La Carola är säkra. Tappar verkligen hakan när Nordman går vidare.....Sen dess hatar jag honom ;) Tror fortfarande att svenska folket inte brydde sig om att rösta på Carola och Andreas eftersom att alla var så säkra på att dem skulle vinna den duellen lätt. Haha, what a geek I am...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0