Nedlagda serier



Tänkte jag skulle berätta vilka serier som de stora Tv-bolagen valt att lägga ner....

Brothers & Sisters
Mr Sunshine
No ordinary family
Off the map
The event
Friday Night Lights
Crimainal Minds-suspect behavior
United states of Tara
Hellcats
Smallville


Den jag sörjer absolut mest är Brothers and sisters som har hållt på sedan 2006. Det är faktiskt en utav mina favoritserier nånsin! Det som jag älskar med serien är igenkänningsfaktorn. I många serier kan allting vara så överdrivet och sånt som aldrig skulle hända i verkliga livet. I Brothers and sisters kan jag först och främst känna igen mig i min egna familj som också är stor. Middagarna runt det stora bordet, mobilsamtal hit och dit, diskussioner och att alla inte håller med varandra om allt men i slutändan skulle man göra allt för sina nära. Man får följa familjen som tillsammans tar sig igenom svårigheter, glädje, dödsfall, cancer mm. Min favorit är såklart mamman i familjen Nora Walker spelad av Sally Field som är spindeln i nätet och aldrig tvekar att säga vad hon tycker. Sen är det så många andra bra skådespelare att det är löjligt vilken drömcast dem haft. Dock kan jag förstå varför serien läggs ner för den har faktiskt gått på lite tomgång på sista tiden men en säsong till borde dem ha gjort. Iallafall så jag hade haft tid på mig att förbereda mig. Haha! Kommer som sagt att sakna alla familjemiddagarna runt the Walker dinner table extremt mycket... Någon annan som kollar på denna serie??

Mr Sunshine, No ordinary family
och Off the map har jag inte kollat på så kan inte uttala mig om dem. Trodde dock att Off the map skulle få en säsong till? The event har jag sett nåt avsnitt på men fastnade aldrig för den serien. Friday night lights tycker jag har varit en underskattad serie. Såg dem två första säsongerna innan jag tappade bort den serien men dem var faktiskt väldigt bra. Criminal Minds-suspect behavior säger jag bara TACK för att ni la ner. Inget fel på den men det räcker så bra med orginal Criminalminds som jag diggar stenhårt. United states of Tara har jag inte kollat på, den ligger på min vänta lista för tycker ändå att ide´n med en mamma med multibel personlighetsstörning låter väldigt kul. Hellcats gör mig inget att dem lägger ner. Smallville som har varit en riktig långkörare (2001-2011) kommer nog många sörja. Det är en sån serie som jag har kollat på väldigt sporadiskt. Tycker den är helt ok men har sjungit på sista versen ett bra tag nu...

Vad tycker ni om serierna som dem valt att lägga ner? Någon ni kommer sakna mer än nån annan?

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jag följde också Brothers and sisters och tyckte det var en grymt bra serie. Sista säsongen var sådär dock :/ Tycker den var mkt bättre fram till den stora bilkraschen i slutet av säs 4 än vad den var sen. Kommer sakna serien men får väl se om den från början :D

2011-07-06 @ 03:14:11
URL: http://kristoffere.blogg.se/
Postat av: Magnus

Fasiken så skönt att Smallville äntligen går i graven, men om jag känner sexan rätt så börjar de väl sända skiten från början igen... snark...

Inte direkt några överaskningar de andra, speciellt inte Mr.Sunshine

2011-07-06 @ 14:51:36
Postat av: Gaymasen

Whaaat??? Fan vad de är kassa ibland. B&S såg jag lite av men orkade aldrig börja titta men det är bra. USOT har jag på datorn, Keso (min bästa vän) älskar den serien men jag har inte börjat titta på det än. Verkar dock rolig.



Men No Ordinary Family och Off The Map? WTF??? Jag älskade de två! Asbra ju. Speciellt Off The Map, jag trodde det blev en succé. :)



Och gött att du saknat mig såååå mycket när jag varit borta höhö ;)

2011-07-06 @ 16:26:11
URL: http://gaymasen.se
Postat av: bix

känner mig knäckt. många serier man följer som man nu inte kan se

2011-07-06 @ 22:23:17
Postat av: Magnus

Stäng av TV:n, gå ut i naturen! Alla serier utom Family Guy är ju helt onödiga ;)

2011-07-08 @ 09:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0