Life as we know it



Kollade igår på en utav filmerna jag köpte när jag var i Thailand. Life as we know it med två utav mina favoritskådespelare Katherine Heigl och Josh Duhamel. Kan börja med att säga att inledningen på denna film är den bästa jag sett i någon film nånsin. Nu tror ni jag är galen och det förstår jag men nu syftar jag på inledningen i en film med all text om vem som producerat filmen och namnen på dem som är med i filmen bla, bla, bla och man bara sitter där och väntar på att filmen ska börja. Ja ni vet hur tjatigt det kan vara, eller är det bara jag som tycker det är drygt? I vilket fall som helst hade dem gjort detta briljant med små bildspel som direkt drog in oss i filmen och förklarade allting!!

Filmen handlar om Katherine och Joshs karaktärer där dem spelar gudföräldrar till sina respektives bästa vänners dotter. Dem båda avskyr varandra och springer såklart in varandra konstant eftersom deras bästa vänner är gifta med varandra. Dem är varandras totala motsatser och står inte ut med varandra. Efter en tragisk olycka där deras vänner omkommer visar det säg att deras sista önskan om dem skulle gå bort är att dem ska ta hand om dottern. Med sina singelliv och egna karriärer ska dem alltså på något sätt komma överrens och vara föräldrar till deras vänners dotter samtidigt som dem hanterar sorgen efter deras bortgång. Katherine och Josh spelar riktigt bra ihop och har en grym kemi. Många roliga bikaraktärer i grannarna i området och framförallt en skön socialarbetare som lyckas dyka upp i dem mest olägliga tillfällena!

Kan varmt rekommendera denna film som får 4 av 5 hattar av mig!!




Namnet på filmen Life as we know it fick mig osökt att tänka på en gammal serie jag kollade på för längesen med samma namn. Efter en snabb googling kom jag på vilken det var...



Kommer ni ihåg denna serie med Dino i mitten? Tyvärr gick den bara en säsong men var faktiskt ganska bra. Någon som känner igen gänget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0