Weekend off!

Så underbart det är med en ledig helg. Att solen lyser och det är rimfrost på träden gör det inte sämre. Det perfekta vintervädret. Idag är det städning, tvättning, bortplockande av det sista av julen efersom jag inte hunnit med innan i veckan pga mycket jobb. Men lite av julen kommer få hänga med ett tag till.

Ett litet tips som man kan göra med sin amaryllis som jag iallafall tröttnat lite på nu i sin nuvarande form är att helt enkelt klippa av hela blommman, vända den upp och ner, knyta ett snöre och hänga upp den. Jag valde att hänga den i ett fönster men det kan man göra som man vill. Eftersom blomstängeln är ihålig går det att vattna i röret och blomman kommer hålla sig fin i minst 1,5 vecka. Ett fint tips att behålla och förnya sin amaryllis. Eller om man bara klipper av den och sätter i en fin glasvas med lite stenar som jag även det gjort. Finns att köpa amaryllis för en tia på blomsterlandet såg jag med om man skulle bli sugen!

Till vänster skymtar ni den snygga lampan jag köpte i måndags fr design house. Finns att köpa på Tinzimara inne i Halmstad city för 849 :-. Finns även en mindre modell för runt en 500 lapp har jag för mig. Nu blir det att återgå till städningen!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Snyggt! Bra idé detta med att vända upp och ner på blomman:)

2011-01-22 @ 15:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0