Wapnö Slott-Den sista födelsedagen

Hade en helt underbar kväll igår på Wapnö med familjen!! Kom till slottet strax efter 18 och minglade runt lite innan föreställningen drog igång kl 19. Föreställningen innehöll 5 akter med pauser emellan där dem som spelade i mordet helt plötsligt serverade en tre-rätters middag. Trevligt men tycker inte att middagen var något att hänga i granen, men min familj tycker jag är lite svår att behaga när vi är ute och äter, jaja inte så konstigt tycker jag!! Det var ett högt tempo och otroligt duktiga skådespelare som gjorde det väldigt svårt att komma på vem mördaren var! Jag antecknade flitigt på mitt papper alla detaljer jag uppfattade men det hjälpte inte för jag gissade på helt fel mördare. Var svårt att hänga med i det höga tempot!

Jag antecknade alla detaljer, men det hjälpte inte...
Anteckande flitigt på mitt papper

Det var ca 100 personer i publiken vilket var alldeles lagom. Måste ha varit många smarta för hela 25% gissade på rätt mördare. Duktigt! Tycker det var väldigt roligt och ett annorlunda sett att spendera en lördagskväll på. Ett bra tips på att ge bort i present till någon. Är ni sugna så kika in här och skynda er och beställa. Fanns tydligen inte många biljetter kvar till vårens föreställningar.

Kvällens Meny

Förrätt

Varmrökt lax på Wapnö dinkelgrova serveras med rödlök, ruccola, avokado samt  en pepparrotsdressing gjord på Wapnö Pepparrotsost

 

Varmrätt

Pepparstekt ryggbiff, kulpotatis med lök och morötter serveras med en skogssvampssås gjord på Wapnö Grädde.

 

Dessert

Chokladmousse med limemarinerade hallon serveras med Wapnö Grädde.

 

Maten lät bättre på papper än vad den var i verkligheten...Asolut inget fel men jag hade hoppats på något mer!



Såhär såg kvällen outfit ut. Min lillasyster var såhär fin igår!



Några av skådespelarna för kvällen..

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Maten var jättegod:) Men huu vad svårt det var att hålla reda på vem som gjorde vad i föreställningen. Den snurrade bra i huvudet och jag gissade ju också fel. Av oss sju var det bara en som gissade rätt! Men en härlig kväll var det!

2011-02-13 @ 19:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0