Luleå Delfinal 1.

YES nu är det äntligen dags för hela tjottaballongen som Luuk hade sagt att dra igång!! Tycker alltid det är lika roligt att följa denna musiktävling!!


SVT

Här är alla som tävlar ikväll fast det borde ni redan veta vid det här laget kan man tycka!!

Jag har tjuvkikat lite på kvällens bidrag på svt så tänkte skriva lite vad jag tror om kvällens utgång...
Vad jag har förstått så ska detta vara den starkaste delfinalen nånsin och det är jag beredd att hålla med om efter det lilla jag har sett. Nästan för bra för det är nog flera bra låtar som i en annan delfinal lätt hade gått vidare..
Det känns precis som att årets Melodifestival har moderniserats ordentligt och det tycker jag om!!

Jag tror så här:

Danny och Jenny Silver till final

Le Kid och Pernilla Andersson till andra chansen

Dannys sjukt moderna nattklubbsdiscolåt tror jag kommer bli riktigt coolt på scenen och det är inte konstigt då han flugit över Britney Spears koreograf. Jenny Silver har gjort en helomvändning om man jämför med hennes medverkan från förra året och det är positivt. Nu satsar hon på en klassisk schlagerlåt i riktig ABBA ripoff och jag tycker det är riktigt bra. Klassisk schlagerlåt fast riktigt modernt gjort. Tror till och med att den skulle kunna vinna hela alltet faktiskt!!! Le kid är ju också modernt och färgglad pop som jag gillar och hamnar dem inte i topp 4 ikväll är det helt galet. Pernilla Andersson har en riktigt fin P4 låt som garanterat kommer spelas sönder där efter tävlingen. Lite Winnerbäck stuk är det över den och också kvällens enda låt på svenska färför tror jag att den hamnar i topp 4!

Utfärdar lite skrällvarning på Dilbas bidrag med. Verkar kunna bli ett grymt framträdande och låten är riktigt bra. Väldigt mycket Kylie Minogue över det hela men jag är rädd att det kommer bli platt fall för henne ändå för Dilba själv passar inte in med låt/framträdande och det känns bara fel. Tror att det skulle varit en helt annan artist.

Jaja, ikväll får ni se och jag får vänta tills reprisen imorn eftersom jag jobbar :(
Vad tror ni om hur det kommer gå ikväll? Kommer ni ens att kolla på spektaklet? Det brukar ju vara så att alla man frågar om dem ska se på den säger nej men ändå är det alltid 3,5 miljon tittare.....Konstigt det där...

Nu blir det jobb! Ha en toppenlördag/ Hörs imorn för ikväll blir det nog party party!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0