Göteborg delfinal 2

Ikväll har melodifestivalen intagit goa Göteborg!! I vanlig ordning nuförtiden är jag inte hemma och kan se på det så jag har även denna vecka begått dödsynden och spanat in ca 50s av bidragen på svt. Går ju inte att låta bli när jag inte får se det. Hade nog ändå inte kunnat låta bli!!



Denna andra delfinal är betydligt sämre låtmässigt än förra veckan!! Varför man inte kunde blandat dessa två delfinaler så det hade blivit jämnare är lite konstigt. Om förra veckan var mer i tiden och modern så går denna vecka tillbaka i tiden mer till hur det var förr! Bra eller dåligt är frågan?

Brolle låtr väldigt Brolle/hunkigt!! Bra men svårt att säga något efter att bara sett så lite. Elisabeth Andreassen är ju Elisabeth Andreassen och bjuder på det hon gör bäst. En fin klassisk ballad med rök på scenen och huskören som kommer fram på klassiskt vis. Känns som en liten kusin till grymma Gabriellas sång. Jag tycker om sånt här MEN gud så tråkigt. Seen it before...

Sen har vi Sanna Nielsen som firar 15 år som artist vid 26 års ålder. Det ni! Ja hon bjuder oss på det hon brukar. En fin Sanna låt i vanlig ordning fast sämre låt än vanligt är det tyvärr så lite besviken blir man. Däremot har hon en bur/blomma på scenen med en snurrplatta i son hon befinner sig i under tiden hon sjunger. Verkar som det blire ett coolt nummer! Babsan då...jodå det här kommer garanterat bli ett galet nummer. Tror att det kommer vara så mycket av allt att han/hon kommer antingen hamna sist eller gå vidare direkt!! Vi får väl se!

Sen har vi The Moniker eller mer känd som den tokiga killen Daniel från Idol. Han gör ett ett knasigt nummer i 60-70 tals Beatles anda. Man vet inte riktigt vad som händer med honom på scenen så det är lite spännande men jag tror inte på det här! Christian Waltz är sist ut och scenen är väldigt snygg. Det här kommer absolut bli en hit på p3. Känns absolut som han kommer vara topp 4.

Anniela är en ny tjej som jag aldrig sett förr. Tror inte det här har nån chans. Däremot Loreen som även hon ska ha varit med i Idol (jag kommer inte ihåg henne) tror jag kan skrälla rejält ikväll! Låten verkar riktigt bra/ uppträdandet ser coolt ut och hon sjunger bra och framförallt det ser/låter ruskigt modernt. Kan hon bara göra vad Dilba inte klarade av förra veckan. Vilket var binda ihop artist/låt/framförande så tror jag det kommer gå kanon för henne ikväll! Känns som att det är väldigt jämt ikväll så vad som helst kan nog hända men jag ger mig på en chansning ändå!

Mitt tips

Till final: Brolle och Sanna Nielsen

Till andra chansen: Christian Waltz och Loreen

Vad tror ni om kvällen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0