Deltävling 3 Linköping

Ni tror väl inte att jag har glömt? Nejdå bara lite svårt att hitta tid!! I lördags besökte alltså melodifestivalen Linköping och det blev den bästa deltävlingen hittills. Jag lyckades pricka in hela topp 4 om än inte i rätt ordning ;) Tyckte inte en enda låt var dålig. Snarare tvärtom. Men som jag visade innan så var ju Lena Ph drottningen för kvällen!!


Bild fr Expressen
Linda Sundblad

Egentligen är väl låten bra men jag tycker ändå att detta inte blir toppen. som jag skrev efter att ha smyglyssnat på bidragen så tycker jag fortfarande att detta känns lite barnsligt och hade passat Amy Diamond bättre.

Simon Forsberg

Han har ju en röst som är fantastisk. Jag gillade detta klassiska bidrag som han sjöng skiten ur MEN guh va tradigt. Samtidigt som jag tycker om det så känns det lite för gammaldags. Tror det är låten som var lite för dålig för honom?








Bild fr Aftonbladet

Sara Lumbholt

Verkligen en väldigt bra låt. Framträdanadet var även det bra men problemet var att hon inte sjöng klockrent och att det fanns flera bidrag som var bättre än henne. Synd på en bra låt! I Götet hade hon lätt varit i 2a chansen...







Bild fr Sveriges radio

Bild fr Sveriges radio.
The Playtones

Jaha, så dem gick alltså till final. Vad hände?  Tanterna och gubbarna satte visst ifrån sig groggglasen och fattade telefonerna :) Ok jag tycker detta är lite småroligt coh tycker låten är helt ok. Tycker om dansbandsmusik gör jag med men dett är ändå inte min kopp te och jag tycker verkligen inte det hör hemma i globen där det ändå inte har en chans at vinna.


Bild fr Expressen
Shirleys Angels

Jag gillar´t. 3 heta MILFS som bara går ut och kör!! Och så har dem tjejen med det coolaste namnet i tävlingen. Vera Prada (till höger) Är det bara jag men ser inte Jessica Marberger och Vera Prada ut som syskon/tvillingar? sjukt lika varandra är dem iallafall. Jag tycker låten är klassisk fast i modern tappning. Coolt nummer har dem på scenen men det är inte konstigt för där lär Prada haft en del att säga till om eftersom hon koreograferat x-antal nummer genom åren. Marberger har i sin tur körat till minst lika många nummer så det finns ju inte en grupp med mer erfarenhet i tävlingen. Hoppas det går bra för dem i 2a chansen som btw börjar bli en mardröm...


Bild fr Expressen
Sebastian Karlsson

Hamnade på 5e plats. Tråkigt. Blir tredje veckan i rad en favoritakt kommer precis utanför toppen, Tråkigt. Bra låt, sjukt snyggt på scenen och tillsist gillade jag de 4 tjejerna som dansade i bakgrunden skarpt. Först förstod jag inte varför dem inte dansade runt honom längst fram på scenen men detta blev annorlunda och coolt på nåt sätt. Sebastian är ju en mästare på att ha "sex" med kameran men tyvärr hjälpte det honom inte. Lär bli en radiohit ändå.


Bild fr Expressen
Sara Varga

Som jag förutspådde så skrällde hon rakt in i 2a chansen och det är hon så värd. Galet fint nummer och sjukt vacker kvinna. Kul att vi skickade vidare en sån här såpass allvarlig låt i denna "glada" tävling.


Bild fr Expressen
Eric Saade

Manspojken har växt upp! Det här är bara så bra. Absolut i klass med Danny om inte ännu bättre. Snygg kille, modern låt och coolt framträdande. Skickar vi inte min favorit Danny till Eurovision så tycker jag vi skickar min andra favorit Eric istället. Eftersom det inte gått bra för oss de senaste åren är det väl på tiden att vi skickar något helt annat äv vi gjort år efter år.

Nu till programmet. Marie och Rikard är helgjutna som programledare. Gillar dem riktigt mycket så synd att öppningsgrejen med dem och permobilen inte var något att hänga i granen. Det var också det enda jag tyckte var mindre bra i lördags. Låtarna var bra. Mellanakten och öppningen med Lena var sjukt jäkla bra. Hon körde över dem tävlande precis som Carola gjorde 2005 med "Genom allt". Jah ska till och med erkänna att agenterna som förhör artisterna innan varje låt faktiskt fungerade kanon i lördags. Lite småroliga var dem allt. Trodde jag inte att jag skulle tycka så som jag sågade dem förra veckan. Haha. Nu ser jag fram emot sista deltävlingen för i år!

Måste såklart bjuda på en sista bild med drottningen från i lördags. Fröken Ph!


Bild fr Expressen
Hur snygg är hon inte? Tyckte ni det var lika bra i lördags som jag tycker?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0