Delfinal 4

Kör ett litet tidsinställt inlägg och hoppas på att det funkar. Vid det här laget jobbar jag för fullt.

I vanlig ordning har jag tjuvlyssnat på låtarna inför ikväll. Verkar som att det är en riktigt bra tävling ikväll igen låtmässigt. Här kan vi faktiskt ha en globenvinnare eller två med skulle jag tro...!!!
Då börjar jag med Melody Club. Jag tycker om bandet och deras musik. Hela framträdandet kommer nog påminna om när The Ark var med fast det här ser till o med coolare ut. Låten känns ganska svag men har såklart missat mycket. Dem kommer hamna lätt topp 5 idag iallafall!
Julia Alvgard (webbjokern) hamnar på en 8 plats. Skriver inte mer om henne just nu för det finns inget att skriva om..
Lasse Stefanz. Som jag skrev förra veckan så tycker jag om dansbandsmusik, väcker minnen från barndomens midsommaraftnar. Men nu har vi redan ett dansband i Globen och det räcker. Låten är säkert bra men hoppas dem hamnar utanför men alla 50 plussare med groggen i handen kommer säket rösta fram dem....
Linda Pritchard. Här har vi tävlingens fläskiga eurovision ballad och jag älskar det. Pritchard har en av de bästa rösterna i landet och vi har ingen ballad i Globen än. Jag tror att hon faktiskt kan skrälla med detta ikväll och hamna minst topp 4 om inte rakt till globen..?!
Anders Fernette. Tycker om killen och hans musik. Låten verkar vara en bra radiolåt och kommer säkert bli en hit. Om jag inte har fel för mig är det Desmond Child som har skrivit den. Hade han varit med i göteborg hade han nog varit vidare men här kommer han nog tyvärr hamna på en 5e plats.
Linda Bengtzing. Detta ska tydligen vara som hennes tidigare bidrag ihopkokat till ett. Tycker om Linda och hennes tidigare låtar är alltid lika roliga att sjunga med till när man är ute och partajar. Precis vad denna med kommer bli skulle jag tro. Hörde nåt om massa pyro med o det gillar jag! Hon borde vara gjuten i topp 4.
Nicke Borg. Mannen från Backyard Babies. Älskar deras musik och ställer mig frågan....är det verkligen klokt av honom att ställa upp i självaste melodifestivalen??? Hoppas det. För jag tror att antingen blir det succé eller så åker mannen ut. En dryg minut var för lite för mig för att uppfatta låten. Hoppas den är bättre än vad jag först tycker. Han ska tydligen ha ett hologram av dig själv på scenen som jör ett gittarrsolo. Låter coolt och hoppas att det funkar...
Love Generation. Det här är sååååå jävla bra och PROFFSIGT!! Självaste RedOne som skriver låtar till Gaga har gjort denna låt och man blir inte besviken. Modern pop/disco dance musik med ett grymt coolt tjejband. Tänk Pussycat dolls!! Fräsigt. Dem har även lånat in Malena Ernmans coola vita matta som works it´s magic. En cool blingad hiss har dem på scenen med. Röstar inte sverige detta vidare RAKT till globen ikväll är det något rejält fel.
Jag tippar:
Till globen
Love Generation
Melody Club
Till andra chansen
Linda Bengtzing
Linda Pritchard
Vad tror ni om kvällen? Jag tror att Love Generation kommer ha chans mot Eric och Danny i Globen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0