Delfinal 2 Göteborg!

Såg såklart på reprisen igårkväll när jag kom hem efter bion! Så här kommer mina tankar om melodifestivalens andra delfinal från Göteborg. Trots allt så fanns där ju något som stack ut lite extra som jag tyckte om! Denna vecka hade jag hela 3 rätt i min tippning igen!!


Bild fr Aftonbladet
Christian Walz-"Like Suicide"

Seriöst så undrar jag hur detta kunde åka ut och inte ens gå vidare till andra chansen. Detta var ju faktiskt en av kvällens bästa låtar och framträdande! Killen vinner ju samtidigt lätt priset för snyggast klädsel. Coolt och snyggt rakt igenom, bara kolla på den snygga flugan och att karln har vågat slänga på sig ett pärlhalsband. Jag gillar det som tusan. SNYGGT! Låten var riktigt bra och hela scenen var riktigt snygg. Känns som att 5 platsen är vigd för mina favoriter. Förra veckan Le kid och nu mr Walz...


Bild fr Aftonbladet
Loreen- "My heart is refusing me"

Här hade vi kvällens bästa låt och framträdande. Tycker att denna skulle varit i final direkt men kul bara att den gick vidare. Grymt framträdande, snygg tjej och modern låt. I like.


Bild fr Aftonbladet
Sanna Nielsen- "I´m in love"

Ja vad ska man säga. Hon är lite som Carola. Bäst när det gäller. När hon går på scenen så äger hon. Ett riktigt proffs! Det lyser om henne med ett riktigt sjävförtroende. Det är därför hon gick till final. Låten var inte särskilt spännande men hon gjorde låten bättre än vad den är. Till skillnad mot Dilba förra veckan där låten var bättre än Dilba. Snyggt framträdande med en klassisk Sannalåt. Gillar buren hon står i men snälla, käderna! Kan inte någon fixa fram något snyggare till henne som gör att hon ser ut som sin ålder 26 och inte 36. Grymt ändå att ha varit med i tävlingen 6 ggr och alltid gått till final på ett eller annat sätt!


Bild fr Aftonbladet
Brolle- 7 days and 7 nights

Jahapp Brolle är visst Brolle och tjejerna/tanterna blir helt till sig i trosorna av att bara se denna hunk. Jag vet inte vad jag ska säga. Fattar nada, men det är väl för att jag är kille! Låten var helt ok och refrängen satt där men detta funkar inte riktigt på mig. Nej jag tycker att Walz skulle gått till final och Brolle hamnat i 2a chansen.

Anniela har jag inget att säga något om. Elisabeth Andreassen förtjänade inte att hamna sist, men ja låten var helt enkelt alldeles för dålig. Babsan då. Jodå början var riktigt fräck med filmduken men efter det blev det way tóo much. Platt fall för tanten/gubben. The Moniker som gick till 2a chansen....ja nej tack Daniel. Vi har redan en Dileva i detta land och det räcker. Alldes för flummigt för min smak.

Programledarna Rikard och Marie tycker jag funkar skitbra. Stabila och man behöver inte bli nervös med dem i rutan. Skojig öppning i lördags med! Och nu mellanakten. Jag har nog aldrig, ALDRIG tyckt det har varit såhär jävla tråkigt. Pinsamt är det. Melodifestivalen ska vara roligt att se på och underhållande men när dem visar sån här skit för det är vad det är så börjar jag undra? Det är så illa att jag faktiskt lämnar tv:n och fixar med något annat under tiden. Har aldrig hänt förr och ja Christer Sjögren på detta. Neeej tack! Just det inte att förglömma, polisförhören med artisterna innan varje låt gör inte programmet roligare. Svt....Gör om gör RÄTT.

Vad tyckte ni om Göteborgs delfinal?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0