Årets snakepit!

Då var det dags för Melodifestivalen ikväll igen!! Jag kikade in på svt redan i torsdags och tjuvlyssnade på bidragen och här har vi årets ormnäste. Kommer bli riktigt bra ikväll!!!



Ärligt talat så finns det inget som är dåligt ikväll. Känns precis som att förra veckan var det så låg nivå att vad som helst skulle kunna gå vidare. Ikväll är det tvärtom så hög nivå att precis vilket bidrag kan skrälla och gå till final. Kul när det är så!

Linda Sundblad

Jag trodde jag skulle tycka om det här men det lilla jag sett faller inte mig i smaken. Känns lite barnsligt och hennes tandställning gör inte det bättre. Lite tuggumipop över det hela och känns som att detta hade platsat i lilla melodifestivalen istället. Hoppas jag har fel och att de tre minuterna gör något helt annat med detta än de 50 sekunder jag sett....

Simon Forsberg

2010 års Mr Gay Sweden ska detta tydligen vara!? Sjunga kan han iallafall. Detta är kvällen gammelbidrag. Den stora balladen med rök och konfettiregn. Känns lite tråkigt men när det är killen med kvällens starkaste röst som sjunger detta kan det nog bli den bästa ballanden sen Sonja ställde upp. Tyvärr kommer inte detta hjälpa i kvällens starka delfinal och han kommer nog bli typ 7.

Sara Lumbholt

Här är A teens Saras comeback och jag tror detta kan bli riktigt bra. Verkar vara ett coolt nummer med en lite tyngre och tuffare låt än Lindas. Känns som att de kommer slåss om rösterna ikväll. Isåfall hoppas jag på Lumbholt men frågan är om det räcker ändå?

Playtones

Bandet som vann dansbandskampen. Har ingen aning om vilka dem är och detta är väl inte direkt min typ av musik men jag tycker om det ändå. Tror det kommer bli riktigt bra i tvoch många av de äldre tittarna kommer nog rösta på det här!

Shirleys Änglar

Detta är ett riktigt häftigt framträdande som är så långt ifrån allt annat som Shirley har ställt upp med och det är bara positivt. Är len ganska klassisk schlager fast gjord riktigt modern och med ett galet snyggt framträdande tror jag att detta kommer gå hem. Det borde det iallafall fast det kanske bara är i mitt huvud?

Sebastian

Nu är han tillbaka igen. Sist gick det bra och det tror jag det kommer göra igen. Han är ju säker på scenen och detta är en modern poplåt som jag gillar. Hans enda problem är att alla andra också är bra ikväll. Kan ju lika väl gå till globen som hamna på 5 plats och vara ute ur tävlingen...

Sara Varga

Det här är kvällen udda bidrag. Antingen blir det succé eller så hamnar hon i botten. Jag tror att detta är årets Caroline af Ugglas. Otroligt snygg tjej som sjunger på svenska. (Då menar jag inte att Ugglas är en otroligt snygg tjej!!!!) Texten handlar om att bli misshandlad i ett förhållande. Jag gillar detta så mycket. Hoppas det går bra för henne!

Eric Saade

He´s BACK. Yes nu kommer nog Danny skaka i knäna när Eric visar upp sig ikväll. För här är Dannys största konkurrent till vinsten. En modern clublåt, snyggt dansnummer och en ung snygg kille. Precis som Dannys nummer. Lillkillen verkar ha växt ifrån töntiga Manboy och växt upp, det här är betydligt tuffare. Han är så klar för Globen ikväll att det är löjligt!

Nin tippning.

Globen
Eric Saade
Shirleys Änglar

2a chansen
Sara Varga
Playtones

Åh, fy vad svårt. Sebastian kan ju också hamna nånstans däruppe och även Sara Lumbholt. Haha. Blit minst sagt spännande ikväll.

Vad tror ni om kvällens bidrag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0