30 frågor - 30 svar om TV

Såg att det poppat upp 30 frågor om tv-serier på flera utav mina tv bloggar jag följer och jag är inte sen att hänga på då jag älskar sånt här att svara på....

1. En serie som aldrig borde lagts ner?
- Boston Public. Detta är en gammal klassiker för mig som gick i endast fyra säsonger mellan 2000-2004 av David.E Kelly. För er som inte sett denna serie handlar den om lärare och elever på Winslow High i Boston. Riktigt bra serie som lades ner alldeles för tidigt. Commander in Chief är en annan serie som lades ner alldeles för tidigt efter endast en säsong.

2. En serie du önskar att fler tittade på?
- Happy Endings. En faktiskt väldigt rolig komediserie med rapp dialog och massvis med popkulturella och samtida referenser. Lite som nutida versionen av Vänner. Sen tycker jag Body of Proof är en underskattad serie.

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
- Revenge, får jag nog faktiskt säga. Tycker om uppläget i serien som påminner lite om en gammal favorit, OC.



4. Din favoritserie nånsin?

- Ehh skämtar ni med mig? There´s wayyyyy to many!!!!

5. En serie som du hatar?
- Kan faktiskt inte komma på en serie såhär på rak arm som jag hatar? Men en serie som jag inte tycker om och alltid zappar förbi är South Park. Älskar Simpsons, Family Guy oh American Dad men South park pallar jag verkligen inte med....

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?

- Åh det finns massor av favvoavsnitt i många av mina favoritserier men det första jag kommer på är från Vänner. Kommer ni ihåg avsnittet när Joey & Chandler tävlar om lägenheten med Monica & Rachel. Ross agerar spelledare där dem ska svara på frågor i olika kategorier. Det är sjukt roliga frågor med ännu roligare svar och sista frågan handlar om Chandlers jobb som tjejerna svarar fel på och Monica i ren förtvivlan skriker NOOOOOOO när hon inser att dem förlorat sin lägenhet. Underbart avsnitt det där.....

7. Minst favoritavsnitt av din favoritserie?
- Hmm denna var svår men måste säga avsnittet när Tom & Lynette separerar i Despan. Har sett dem som det mest verklighetstrogna och starka förhållandet i tv världen och att deras förhållande faller isär gör verkligen ont....Nörd I know...

8. En serie alla borde titta på?

-Six feet under. Den är fantastisk!



9. Bästa scenen nånsin?

-Detta är egentligen omöjligt för det finns såklart mängder av underbara scener men får väl välja två! Den första scenen kommer från Fraiser där serien gästas av Felicity Huffman. Som spelar en dryg och överlägsen bitch, hatade verkligen hennes karaktär. I denna serien får Fraiser tillslut nog och får ett utav sina välkända spel som jag så älskar. Se här. En annan favoritscen jag kan komma på som är stört rolig kommer från Despan. En scen med Gaby, Carlos och Juanita som mynnar ut i två scener. Så jäkla bra skrivit och jag säger bara Blank

10. En serie som du inte trodde du skulle gilla men slutade upp med att älska?
- In the middle. Trodde det skulle vara en likblek kopia av Malcolm in the middle. Gav den en chans och det ångrar jag inte nu. Fantastisk rolig serie!

11. En serie som gjorde dig besviken?
- The Event. Såg verkligen fram emot denna serie som checkade av de flesta utav mina boxar fär att jag ska tycka om en serie men förväntningarna infriades aldrig. Föll knall fall....

12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?
- Det är inte så svårt. Avsnitt från Vänner, Sex and the city, Seinfeld, HIMYM och Desperate Housewives.

13. Favoritserie från barndomen?
- Oh det finns ju så många här med.....Melrose Place, Ally Mcbeal, Förhäxad

14. Manlig favoritkaraktär?
- Här är det nog lika mellan Costanza i Seinfeld och Cam i Modern Family!

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
- Sue Sylvester. Egentligen avskyr jag hennes karaktär men hon gör den så klockren så jag älskar´t.



16. Guilty pleasure-serier?
- Gillar ju såna här familjedraman som Brothers and sister, Parenthood, Gilmore girls. Fastnar även lätt för såna här b realityserier som New jearsy fruarna (som är helt bananas!!!!!) och Flipping out!

17. Favoritminiserie?
- Angels in America var en bra miniserie med många kändisar i rollistan som Meryl Streep. Utspelar sig på Manhattan under mitten av 80-talet när Aids sprids. Har ni inte sett den så gör det. En annan serie som jag tror räknas som minserie heter Survivors och handlar om en grupp människor i England som överlevt en smittospridning och försöker överleva. Cliffhangern dem avlutar med är galen!!

18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
- Får nog säga Boston Public på denna. Åven fast den började i skiftet mellan 1999 och 2000!!

19. Bästa cast?
- Modern Family!

20. Favoritkyss?
- Ross & Rachel All-time!!!

21. Favoritpar?
- Måste bli Tom & Lynette i Desperate Housewives. Älskar hur deras relation utvecklas genom säsongerna och hur dem avspeglar ett "riktigt" förhållande som det ser ut i verkligheten. Därför känns det som en kniv i hjärtat att dem separerat nu i sista säsongen. HOPPAS dem löser det i slutändan.....

22. Favoritserieavslutning?
- Ok nu kan jag inte påstå att det finns något bra med att en serie slutar för då är det en sörjeperiod för mig. Men men ska jag nämna nån måste det bli Six feet under som jag håller som en av mina all time favoritserier genom tiderna. Sättet dem avslutar serien på är briljant!!

23. Mest irriterande karaktär?
- Lätt Horatio i CSI Miami. HATAR verkligen den karaktären....Solbrillorna, kavajen som fladdrar i vinden där han står på kullen med solnedgången i bakgrunden. Uuuuuuurk.

24. Bästa citat?
- Finn mängder med grymma citat men jag får nog rikta in mig på Sex and the city :
Samantha - "i'm trysexuell, i'll try everything once"
Carrie - "I like to have my money where I can see them - In the closet"
Mr Big - "I have to hand it to you, kid. Most people come to Paris to fall in love. You came and got slapped"
Miranda som gravid - Miranda worries if sleeping with Walker will hurt the baby, from which Carrie cracks, "Well, where do you think dimples come from?"
Charlotte när Samantha blir tillsammans med en kvinna - She's not lesbian, she just ran out of men"

25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?
- Åh det är många som står på min lista. Först The Good Wife följt av Terra Nova, Sons of anarchy and the list goes on and on!! Finns alldeles för många serier jag vill se och alldeles för lite tid....Lyxproblem or what ;)

26. Största OMG-ögonblick?
- Hm finns många även här! Men avsnittet i Felicity när hon klippt av sig sitt vackra hår var ett riktigt tappa hakan ögonblick...

27. Bästa pilotavsnitt?
Prison Break. Sjukt bra pilot, synd bara att det gick utför efter första säsongen. Shameless Us har också en toppenbra pilot där man sugs in i serien. Glee och Walking dead är en annan favorit!!

28. Första tv-besatthet?
- Den riktigt första besatthet jag kan komma ihåg måste vara Ally Mcbeal eller Arkiv-X som jag kommer ihåg att jag låg och kollade på min gamla 14 tums tv i mitt pojkrum när jag växte upp. Det var tider det!!!

29. Pågående tv-besatthet?
-  Finss många men den serie som jag är mest besatt av just nu är The Walking dead. Fullkomligt älskar zombiefilmer av någon mycket konstig anledning och detta är som att få en timmes kanonbra zombiefilmer en gång i veckan. Annars är jag inne i en period där jag plöjer säsong efter säsong av Desperate Housewives åh fy fasiken vad bra den serien är!!!

30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Det finns många sorgliga dödsfall i serierna genom åren men det absolut sorgligaste som jag fortfarande lipar till när jag ser avnittet kommer från en gammal favvoserie Cityakuten. Då är ni med mig....Avnittet när Dr Greene går bort i cancer. Det är så ledsamt, så sorgligt och så fint på samma gång...

Jisses vad kul men svårt det var att svara på alla frågorna. Nu inser jag verkligen vilken tv-nörd jag är!!! Haha...

Hur hade ni svarat på frågorna, kommentera gärna :)

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Håller med om Lynette och Tom! Och Six Feet Under. Har inte sett klart den serien. Gillar den dock :)

2011-12-28 @ 00:04:34
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0