Tall ships races

Jisses vad jag är trött! Har varit ett stort evenenmang i stan som heter Tall ships races som hållt på i flera dagar vilket har gjort att jag har jobbat väldigt mycket igen som vanligt. Senast jobbade jag 11 dagar på rad och nu har jag jobbat 8 dagar på rad varav 3 dagar var dubbelpass. Kan ju lugnt säga att det är skönt med nån ledig dag nu för att återhämta sig på...

För er som inte vet vad Tall ships races är så kan ni läsa nedan

The Tall Ships Races är världens största internationella havskappsegling - en kombination av tävling och vänskaplig samsegling. I år går starten i Waterford på Irland och kommer på sin väg mot målgång i Halmstad att passera Greenock (Skottland), Lerwick (Shetlandsöarna) och Stavanger (Norge). Hela tävlingen tar cirka en månad - starten går den 3 juli och fartygen förväntas gå i mål i Halmstad 4-5 augusti. I varje hamn blir det en stor folkfest på kaj, som varar fyra-fem dagar.

Väldigt coolt att vi har fått anordna detta i Halmstad och få vara ändplats för hela tävlingen. Jag har såklart inte sett ett skvatt av detta i hamnen eftersom jag jobbat dubbelpass alla dagarna och den lilla tid jag hade över sov jag bort..haha!
Ville såklart inte missa det största evenemanget i Halmstad och Hallands historia helt så jag tog mig ner till hamnen för att se fartygen lämna stan! Det är jag glad att jag gjorde för jäklarns vilka skepp vi haft på besök.


Var otroligt mycket folk utmed hela hamnen

Många skepp på väg ut

Detta fina skepp var fyllt med sjömän/kvinnor som invaderade stan. Var nästan lite som i en film när dem kom klädda i helvitt och med hattarna på huvudet. Roligast var ändå när dem intog vår nattklubb.

Denna lilla båt från Scottland var den sötaste av dem alla då dem spelade säckpipa hela vägen ut från hamnen och avtackade Halmstad...


Kul med ett så stort evenemang i stan men jäkligt skönt att det är över....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0