Melodifestivalen 2012 - Deltävling 2



Tänkte att det är på tiden att jag skriver lite om vad jag tyckte om helgens deltävling. Ligger lite efter med typ allt i mitt liv just nu känns det som. Har lite för mycket att göra och för lite tid och ork över. Men dags att summera deltävling 2 innan nästa omgång drar igång i helgen igen!

Tyckte att deltävlingen i Göteborg var bra den med och tittarantalet i år visar att intresset är ännu större än vad man vågat hoppats på med ca 300 000 fler tittare än förra året. Kul (men det är ju såklart fortfarande "ingen" som tittar på programmet) Känns som det för första gången på väldigt länge inte är någon som sågar programledarna. Annars är det ju alltid massa snack om att det inte fungerar så bra och att dem behöver bli varma i kläderna. Men inte detta år. Älskar Helenas små sketcher med "svenssons som kollar på programmet!!" Tyckte annars att det var lite sämre låtar denna deltävling...


Tycker ärligt talat inte att denna låt var särskilt spännande. Hade nog hoppats på mer och enda anledningen till att den gick till final var att alla fjoristjejer röstade på honom!


Topcats var ju en ren upprepning på den akten som var förra året. Enda skillnaden var att det kunde vara männens söner som uppträdde ;) Kan inte komma på namnet på den gruppen då det här verkligen inte är min kopp the och inget för mig att lägga på minnet. Till 2:a chansen?


Sonja Aldén! Hoppades på att hon skulle komma tillbaka med en ballad som riktigt sjöng oss av stolarna men det här var bara tråkigt, blekt och färglöst. Btw har hon återanvänt sin gamla klänning sen senast bara att hon råkade tvätta den ihop med en socka, för den ser precis likadan ut...


Timoteij. Nu kom äntligen programmet igång. Jisses vad tjejerna har växt upp sen sist! Nu är dem ju riktigt heta och coola mot sist. Låten är kanske inte riktigt likabra som "Kom" men jag gillar denna riktigt bra med framförallt efter några lyssningar! Gick till 2:a chansen men jag tycker den borde gått direkt till globen!!


Andreas Lundstedt! Detta tycker jag var en riktigt bra och stabil överraskning. Senast han ställde upp ensam i denna tävling tyckte jag det var rikigt riktigt dåligt och man visste lite vad han skulle göra. Men denna gång ställer han upp med kvällen snyggaste show, en cool låt som jag kommer spela länge och verkligen bjuder oss på något oväntat. Han borde gått till 2:a chansen istället för Top Cats.


Redan när jag hörde att David Lindgren skulle påminna om Danny och "In the club" kändes detta spännande. När jag sedan smygkollade in 1 minut på svt så förstod jag direkt att han skulle gå till Globen. En snygg kopia på Dannys låt, coolt nummer, snygg kille, bra clublåt så inte konstigt att den gick direkt till finl och att David sfick sitt genombrott. Nu ska dem bara jobba ännu mer på numret och FRAMFÖRALLT byta ut hans TRÅKIGA kläder så kan detta få en bra placering i globen.


Mimi Oh hade ett färglatt nummer och ett stort leende på läpparna men det gjorde inte denna tråkiga låt bättre. Sorry!


Jag är inget stort Dileva fan och detta ändrade inte min "kosmiska" åsikt. Coolt det hade varit om han hade chockat med att dra av sig kaftanen halvägs in i låten och haft jeans på sig. Då hade jag röstat!!! Eller?

Vad tyckte ni om deltävling 2? Var det rätt låtar som gick vidare och vad tycker ni om att de etablerade veteranerna numera oftast åker ur tävlingen som Lundstedt, Sonja och Dileva gjorde?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0