Fjorton + femton= 29

Ja så såg min helg ut på jobbet! Jobbade 14 timmar i fredags och det var knappt att man hann äta. Började med att jobba lunchpasset. När det var avklarat var det dags att påbörja afterworkförberedelser samtidigt som personalmat ska göras. Varor ska mottas. Prepplistan till kvällens alacart´e meny ska förberedas. Praktikanten ska tas hand om! Skrev ihop en rapport till miljö & hälsa som skulle lämnas in så fick vandra till rådhuset mitt upp i allt för att lämna in den. Sen väntar en intensiv kväll med FULLbokad restaurang. Så ser ungefär en "normal" dag ut på jobbet. Kul att jag älskar mitt jobb för när jag raddar upp allt såhär låter det helt galet....


Lördagen körde jag tidigt lunchpass. Under tiden hade vi en lång prepplista som skulle förberedas till kvällens alacarté meny samtidigt som jag skulle göra klart en buffé till 60 personer till kvällen. Trodde ett tag där att jag inte skulle lyckas klart med buffén i tid men det gjorde jag och den uppskattades något enormt av gästerna vilket jag har fått höra från flera håll!! Fick även förfrågan från gäster som ville ha receptet på min skaldjursgryta som jag serverade på lunchen. Gör jobbet så mycket roligare när man får positiv feedback!!! När vi var färdigjobbade för kvällen/dagen påbörjade jag mitt kontorsarbete. Papper som ska fixas, beställningar göras och schema som ska skrivas. Faktiskt skönt att göra det mitt i natten då jag får vara ifred! Kom inte hem förrens halv 2 vilkt gjorde att det blev 15 timmar på jobbet.

Så har jobbat 29 timmar på två dagar. Inte konstigt att jag är trött och än värre är att jag har varit sjuk under tiden jag jobbat. Förkylningen vägrar att släppa vilket är galet jobbigt så jag känner mig sliten om man säger så!

En rolig grej på jobbet i fredags var att Lili och Susie spelade på vår Afterwork. Synd att man inte kunde sätta sig och lyssna på dem!! När dem skulle äta hade dem lite divakrav på maten. Jahaja det trodde vi inte om dem eller hur? Men men stjärnor som stjärnor ;) Nej skämtar bara. Dem ville ha fisk till mat och vi har bara fish´n chips i fiskväg på menyn så dem ville att jag skulle ordna nåt. Givetvis gjorde jag detta vilket dem blev nöjda med. Som tack lämnade dem en liten present till mig som chefen kom med dagen efter....



Detta tackar jag för!! VÄLDIGT roligt och schysst gjort. Dem är kanske inte mina favoriter men man bangar ju inte att sjunga med i Oh mama :)

Nu dags för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0