SJUKSKRIVEN

Usch för denna veckan. Som jag skrev för ett tag sen fick jag öroninflammation förra helgen efter att ha varit krasslig en längre tid. Blev satt på antibiotika och skulle inte jobba på minst 5 dagar. Då jag inte blev bättre fick jag besöka vårdcentralen igen. Visade sig att jag förutom att vara förkyld, ha ont i halsen och ha öroninflammation nu hade åkt på ögoninflammation också. Så blev förlängd antbiotikakur till 10 dagar istället.


Lika bra att ta allt på en o samma gång så man håller sig frisk i flera år framöver istället är tydligen mitt motto :) Så har tagit allt dag för dag på jobbet o ändrat schema så jag kunnat vara hemma. Men nu insåg jag att jag inte skulle kunna jobba denna helgen för känns som sagt inte så klokt att gå in o jobba två dubbelpass det första jag gör. Tur att det har gått att lösa allt på jobbet ändå. Har trots att jag varit sjuk varit inne tre gånger på jobbet för att ordna med beställningar och grejer för att hålla igång allt. Att så mycket ska hänga på lilla mig för att fungera är väl både roligt o inte. Man ska ju egentligen kunna vara sjuk utan att behöva ta sig till jobbet men men gör inte mig så mycket då jag klättrar på väggarna här hemma o läntar efter att få jobba! Aldrig varit sjuk såhär länge sen jag var väldigt liten så det är därför jag inte uppdaterat här när jag legat däckad.

Börjar dock må lite bättre nu så kommer bli bättre med inläggen! Hoppas kunna börja jobba igen på måndag!!

Nu ska jag fortsätta fredagmysa med min lilla kise och kolla på Idol. Undrar när detta hände sist?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0