Sommaren är räddad!!



Yes. Mitt ultimata favoritprogram kommer tillbaka i sommar igen. Anledningen till att jag blir lite extra glad just nu är att det ryktats om att kanal 5 inte hade tänkt att visa denna säsongen i sommar som dem alltid brukar men nu är det bestämt att SYTYCD kommer visas som vanligt och det var skönt att dem tog sitt förnuft till fånga. Tycker detta program slår alla andra liknade program. Då tänker jag på program somm har auditions, domare och man tävlar om en plats i programmet där man röstas ut av tittarna såsom idol, talang, xfactor mm.

Av alla liknande program är detta det enda som jag har följt från säsong 1. Tycker det är hur bra som helst. Domarna är dem bästa och absolut den roligaste domarpanelen som bjuder mest på sig själva. Dem är tuffa men rättvisa, bjuder på sig själva och berättar om personliga saker som händer i deras egna liv. Koreograferna som ofta sitter med i domarpanelen gör koreografinummer baserade på saker som hänt/händer i deras egna liv som dansarna ska framföra och tolka vilket gör att numrena blir otroligt varma och visar en rörande berättelse som gör att domarna både gråter och i andra nummer skriker av lycka (Mary Murphy!) Det som även är bra är att domarna inte mesar med deltagarna. Tycker dem inte att dem har varit bra eller utvecklats rätt säger dem det till dem och dem är nästan aldrig elaka mot deltagarna. Har hänt nån gång att dem varit det men då har dem i nästkommande program bett om ursäkt för att dem varit orättvisa. Hänt några ggr faktiskt. Man får se danstalangerna utvecklas och det är coolt att se en baletttjej tex göra ett streetnummer. Detta programmet har något med som exempelvis inte idol har. Grym musik till varje dansnummer och det är ofta jag lägger in ny musik i spottan efter att ha sett ett avsnitt. Brukar säga att jag ska le konstant i 90 minuter när jag ser på detta programmet för om det är något så är det just ett enda stor lyckopiller och jag ser fram emot nån gång i mitten på juni när det drar igång på favoritkanalen.

Någon annan som brukar kolla på detta? Har ni någon favoritdeltagare och kanske favoritkoreograf eller domare?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0