Oprah´s last words....

Hade tänkt blogga om detta innan i veckan men haft svårt att hitta tid. I onsdags var det alltså dags för Oprah att ta farväl i hennes sista program av Oprah Winfrey show i Usa. Då jag är ett Oprah fan måste jag erkänna att det känns lite tomt, jag menar hon har funnits i rutan ganska exakt lika länge som jag funnits på denna jord. Alltså i snsrt 25 år! Hon ska liksom bara finnas där. Har så många minnen igenom alla år med programmet och det kommer aldrig finnas någon som henne på tv:n som kommer beröra så många världen över som hon har gjort. Finns ingen som kan ställa dem tuffa frågorna och samtidigt göra det på ett ödmjukt sätt som hon gör. Glömmer aldrig avsnittet där hon gav bort bilar till alla i publiken. Avsnittet där hon drog ut fettet på en vagn upp på scen för att visa hur mycket hon gått ner i vikt. Avsnittet där Tom Cruise hoppade i Soffan. Avsnittet där hennes inredare Nate Berkus berättade att han förlorat sin partner i Tsunamin. Avsnittet där hon gjorde en roadtrip i Usa med hennes bästa vän Gail där dem besökte massa olika ställen och Oprah störde sig på att Gail sjöng med till alla låtar på radion. Jag kan fortsätta i all oändlighet.....

HÄr är Oprahs sista ord och minuter i showen. Måste erkänna att jag fällde några tårar när jag såg det här, sån är jag...!


Nu vet man att detta inte är det sist vi kommer se av henne i rutan. Vi har fortfarande inte fått se sista säsongen här i Sverige och repriserna kommer väl rulla för evigt och hon kommer nu att storsatsa på sin egna kanal med ny show så frågan är bara hur lång tid kommer det dröja tills vi ser henne igen?

Här är ett klipp av några av de mest minnesvärda tillfällena i hennes 25 åriga show!



Vad är era starkaste minnen med Oprah genom åren. Kul att höra vad ni kommer ihåg som en annan glömt bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0