Ola Lindholm

Stackars stackars Ola. Eller är det inte synd om honom och han får skylla sig själv om han nu har gjort det. Jag har iallafall väldigt väldigt svårt att tro att han av alla kändisar skulle ta kokain. I o försej brukar man säga i dem lugnaste vatten och att dem man minst anar men nja jag tror inte riktigt på det eller vill verkligen inte tro på det. Om jag har förstått rätt visade inte provet posititvt för kokain, men att det fanns spår an något drogliknande ämne. Tänk nu om det är så att han omedvetet har fått i sig det och nu blir smutskastad av pressen inför hela svenska folket. Pressen valde att publicera det hela redan innan provsvaren kommit. Känns som att pressens hets mer och mer börjar påminna om hur det är utomlands. Man ska göra allt för en artikel och om man råkar förstöra en persons liv innan man har bevis är skitsamma.

Ola Lindolm har varit programledare för barnprogram i över 10 år. Sitter som chefsredaktör på kamratposten, är styrelseledamot i BRIS och nu stämplas han som knarkare. Frågan är om det stämmer? Jag har ingen aning. I mina ögon är man oskyldig tills motsats bevisats men media med Expressen i framkant har redan dömt honom och det har SVT också gjort. Svt har meddelat honom att det blir en paus från hans program Wild Kids innan dem vet vad som är sanning. Rätt eller fel? Jag vet inte. Kan förstå dem...

Här är en länk till ett blogginlägg Ola gjorde igår (hans första o sista) där han skriver om allt som hänt och hur han har behandlats. Har ni några minuter över så läs vad han har att berätta. Det är tänkvärt.

 



Kommentarer
Postat av: Åsa

Läste hans blogginlägg! Om man nu ska tro honom så är det helt sjukt vilken jakt det varit på honom! Efter att ha läst det så vill jag iallafall tror honom!!!

2011-05-09 @ 15:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0