Så mycket bättre - Eva Dahlgren



Då jag befann mig i Göteborg i helgen så missade jag andra avsnittet av programmet som jag nu har kollat in på play! Tycker även detta levererade om än kanske inte lika bra som första avsnittet. Eva Dahlgren har odlat en myt om sig som tillbakadragen o aningen sur så var inte jättesugen på att se vad hon skulle hitta på (åh dessa fördomar!) Men då chockar hon med värme, skoj och kanindräkter.....



Riktigt skoj, men vad hände med Laleh som inte syntes till när det var dags att dra på sig dräkterna och skoja till det på fotografiet. Tråkmåns eller??

Gör som förra veckan och skriver vad jag tyckte om artisternas versioner av orginallåtarna!

Timbuktu - Kom och håll om mig
.

En favorit i repris från förra avsnittet. Plockar isär och bort det mesta i texten förutom refrängen som han låter kör-Britta sjunga det mesta av. Han pratar sig sedan igenom verserna, gud vad jag låter gammal!!! Haha, men detta är inte riktigt min kopp te. Känns mest som han gör det Petter redan gjorde så bra förra året....? 1 av 5

Thomas Ledin - Vem tänder stjärnorna.

Tycker om Ledin men vad hände här? Tanken med programmet är att man ska göra en ny tolkning av en artist gamla låt, detta hade han missat totalt då det var en ripoff på Dahlgrens orginal. Tråkigt..... 1 av 5

Laleh - Ängeln i rummet.

Så gjorde hon det igen, nu börjar hon växa i mina ögon!. Även vecka två gör hon den bästa covern när hon på sitt egna sätt förvandlar Dahlgrens megahit till något helt annat än vad vi är vana vid. I motsats till orginallåten som är fin och lugn så presenteras den nu i en helt annan tappning, en riktig partyrökare full av energi och nu är det ingen tvekan om att Laleh är årets September! 4 av 5

E Type - Jag är Gud

Vet inte riktigt vad man ska få när E Type intar golvet men även denna vecka gillar jag det! Lite rock som krockar med lite gospel i refrängen gör denna versionen riktigt läcker. 3 av 5

Lena Ph - Jag klär av mig naken

Någon förvånad över att Ph valde denna låt?? Någon?? Trodde inte det nej! Jag är då inte förvånad över att hon gjorde det för den passade henne sjukt bra. Dahlgren själv sa direkt att hon var glad att Lena gav lite "sex till låten, något som hon själv inte klarade av att göra! Ph fortsatte på samma spår som förra veckan och gjorde denna versionen sexig, med glimten i ögat och elekrobubblig precis som jag tycker om. Men känns som det där lilla ännu saknas för en full pott. 4 av 5

Mikael Wiehe - För att Du är här

Kan ju inte säga att jag är direkt bekant med orginalet men Wiehe gör en fin låt av den som passar honom väldigt bra! Har inte så mycket annat att säga....3 av 5

Vad tyckte ni om program nr 2 med Eva Dahlgren som huvudperson? Än så länge är Ph, Laleh och E Type mina favoriter...Vem är din?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0