Eric Saade till final-JIPPIE!!!

Så är torsdagen över och nu är det helg igen. Haft en lång men underbar dag. Jobbade lunch idag och hade planerat att sluta runt kl 15. Men så blev det inte. Förvånade va? Gick hem strax efter halv nio! Hade lite grejer som jag var tvungen att hjälpa till med och sen blev det menyavsmakning och vinprovning. Berättar mer om det senare för nu är jag alldeles för trött. Men det är roliga nyheter!

Efter det blev det att skynda hem för nu var det dags för delfinal 2 i eurovision och det var dags för Eic Saade att kvala. Kom förbi 2 kompisar med och kikade på det. Var längesen jag var så nervös så att jag nästan blir illamående. Ja jag tar detta på största allvar. Klart att dem väntade med att läsa upp oss som sista land. Jag är hopplös när det är sånt här. Sitter först o säger jo men det är klart att vi går vidare, sen tvivlar jag och säger att vi kommer åka ut. Sen säger jag att det är klart att vi går till final när det är så mycket annat skräp som går vidare för att i nästa sekund krama kudden och förtvivlat säga att vi inte kommer gå vidare....haha!! I know i´m a nerd!! Men som vi skrek när vår fina flagga kom upp. Grannen lär ha vaknat :) Jag är stensäker på att han kommer topp 5 nu iallafall. Vi får väl se. En hel del bra länder ikväll iallfall. Betydligt bättre än i tisdags. Kommer bli en hel del bra låtar/länder som kommer slåss om vinsten på lördag.

 

Favoriter ikväll

Danmark

Estland

Irland

Sverige (Offcourse!!!!)

Sämst ikväll

BELGIEN (Kröp i hela min kropp av obehag...)

Kvällens flopp

Israel med Dana International

Vad tyckte ni om kvällens länder?

 

Nej nu blir det hopp i säng efter en lång dag. Ska vara tillbaka på jobbet om dryga 8 timmar :( Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0