Veckan slut

Vilken underbar dag det var igår! Kollade melodifestivalen hemma med delar av familjen. Danny skulle ju ha vunnit men det går lika bra med Eric. Grymt nummer och en bra låt. Går inte detta hem i europa så ja vad ska vi skicka då? Trots att jag inte tyckte det var rätt personer i globen igår blev det ändå en bra final. Var egentligen ingen dålig låt så det var ju kul och det är roligt att det inte är en schlagerfestival längre som förr utan nu är det verkligen en MELODIfestival. Jag menar det var pop, rockballad, svensk visa, schlager, beatels, elvis, rap. Allt möjligt i en salig blandning och det är kul. Fanns verkligen något för alla smaker och det är bra att det har blivit så.

Pausunderhållningen var som vanligt bra!



Jag menar coola Lena Ph, Ola Salo och Nanne Grönvall på scenen. Jag gillar det men varför sliskiga Christer Sjögren som inte passar in med övriga nånstans. Han var säkert med bara för att tanterna skulle få något dem med ;) Sen var det dags för den klassiska omgjorda versionen på förra årets vinnarlåt "This is my life" även i år i rockversion med Dynazty. Riktigt bra och vilken pipa!



Vad tror vi om vinnaren då? Jag tror nog att det kommer gå jättebra! Får väl se men vi har aldrig skickat en ung kille med ett vräkigt snyggt popnummer. Är det Saade som kommer sätta tillbaka Sverige på rätt plats i eurovision. Jag tror det!

Efter Melodifestivalen blev det utgång. Jag brukar aldrig dricka för mycket och blanda hej vilt eftersom jag blir SÅ bakfull och dålig dagen efter att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Vin, öl, drinkar, shots & cider fick jag i mig. Behöver inte säga mer! Jävligt kul hade vi dock och det är det viktigaste. Nu blir det någon film att somna till. Imorn är det ny fullspäckad vecka igen. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0