Shameless

Har spanat in en ny serie, eller ny och ny kanske jag inte ska skriva. Shameless är en serie som har gått i england bra länge och är inne på sin åttonde säsong där. Nu har USA gjort sin egen version på denna serie och jag har kollat på de två avsnitt som har sänts i USA.



Bilden till höger ger serien en ganska rättvis beskrivning. Med pappan Frank livlös på golvet eftersom han är en grov alkoholist. Såhär ser en "vanlig frukost ut i deras hem. Serien handlar alltså om Frank och hans sex barn. Men i denna familj är det bakvända roller. Det är barnen som tar hand om pappan, hushållet och ekonomin. Sjukt är det när ena barnet säger till sin bror att "you´re almost nine, you are gonna haft to start pulling your weight". Det är den äldsta systern Fiona spelad av Emmy Rossum ( Day after Tomorrow) som har huvudansvaret för familjen och är som en mamma till dem. Det är riktigt sköna karaktärer i serien som spelas briljant av de unga skådespelarna. Favoriterna än så länge av barnen är Fiona, Ian och Lip. Pappan Frank som spelas av William H Macy är en helt cracy karaktär och han spelar otroligt bra.



Det är såklart en sorglig och tråkig sak som serien handlar om men i grunden finns det mycket kärlek mellan syskonen och även till sin pappa som barnen tar hand om på olika sätt. Många sköna bikaraktärer och en hel del kända ansikten är det i serien med. Bl.a Justin Chatwin som Steve (Tonårskillen i Världarnas krig). Varje avsnitt är en timme långa och det känns som jag har sett en jättebra film och jag vill bara se mer. En jättskön serie som visar upp en helt annan än perfekt familj. Jag har totalt missat orginalserien men kommer helt klart följa denna amerikanska remake och det tycker jag absolut att ni med ska göra.

Kolla in den grymma trailern. Bara den gör att jag vill se om de två första avsnitten!


Kommer tipsa om ett annorlunda sätt att använda en lykta på än att ha ljus i senare. Så kika in om ett litet tag igen. Ha en fin Söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0