Be Openminded...

Jag har en liten förkärlek för lyktor. Dem finns i alla storlekar och stilar och gör hemmet mycket mysigare. Framförallt denna årstiden! Sen är jag en person som älskar att hitta på nya användningsområden för saker. I en lykta behöver man inte bara sätta ett blockljus, finns så mycket mer man kan göra. Köpte en stor en på julrean förra julen och den har stått undangömd hela året. Men nu i julas plockades dem fram då jag fick en idé om att göra den till min adventsljusstake som nu blev min adventsljuslykta! Riktigt snyggt blev det och då såg den ut såhär....



Nu när julen plockats bort funderade jag på vad jag ville göra med lyktan och kom på en briljant idé! Den hamnade på fönsterbänken i köket och jag fyllde den med alla fina glasflaskor med oljor,vinäger och dylikt som stått undangömt i skafferiet. Snyggt blev det, fick en hylla ledig i skafferiet och nu är det väldigt lätttillgängligt och jag ser precis vad jag har i lyktan. Riktigt nöjd blev jag. Man ska inte vara så låst vid att grejer bara kan användas till just en specifik sak! Be openminded!


Riktigt nöjd blev jag och nu kommer lyktan få se ut såhär ett tag iallafall!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag bara älskar ditt sätt att tänka ut saker och ting på:)

2011-01-23 @ 19:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0