Island & Norge

Japp då är första melodifestivalveckan här! I väntan på detta och lördag har jag hållt lite koll på våra grannländer. Kan redan nu säga att jag tror jag vet vem som kommer representera Island i Eurovision Song Contest. Yohanna som tävlade för landet 2009 med Is it true och kom på en andra plats efter norges Alexander Rybak gick direkt till final i Islands version av melodifestivalen för nån vecka sen. Hon ställde även i år upp med en fin ballad som jag fattar nada av men hon sjunger ju också på isländska så det är inte så konstigt..



Tror på vinst för henne och hoppas att den kommer bli lika bra på engelska!

Även norge kan redan ha fått höra sitt vinnarbidrag i helgen som passerat. Ett riktigt härligt udda bidrag är det och en underbart afrikansk feststämning blir det. Jag diggar denna låt som påminner lite om Shakiras hit waka waka!!




Jag tror i och försej inte att Norge kommer vågar skicka ett såhär annorlunda bidrag att tävla för dem. Då tror jag istället mer på att de vill skicka detta fina bidrag som jag med tycker om!! A very nice Melody...


Kommentarer
Postat av: luffi

Så pass ja det gjorde du riktigt bra!! Jag kan nog tala för alla andra med när det gällde maten, den var super!



heheh hur har du hittat till min blogg!? hehe ha de!

2011-01-31 @ 17:59:48
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Henric

Svar till luffi!

Tack så mycket. Kul att höra!!

Jag hittade till din blogg genom.....fröken Nanne!! Hon är en gammal klasskompis & vän till mig!! Såg din blogg på hennes fb nån gång har jag för mig! Ha d bra :)

2011-01-31 @ 19:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0