Jobbdag

Härligt att vara hemma igen efter en lång dag på jobbet! Ja det är där jag har varit hela dagen så har inte blivit något annat gjort! Förutom att såklart lagat massa mat har jag ägnat mig åt en favoritsyssla...städat!! Jag vet att jag är konstig men är ju underbart att få rent och organiserat. Mina kollegor är ju glada att dem har mig till det...haha!!

Såg reprisen av Melodifestivalen igårkväll. Jag ska vara ärlig nu och tycker inte att programmet var särskilt bra... Kändes krystat och manuset sög. Förhören med artisterna innan deras uppträdanden var inget att hänga i granen. Mellanakten med Peter Stormare och älskade Nanne Grönvall kunde dem hellre skippat. Pinsamma misstag av produktionen som när Marie sa fel bidrag stackarn...

Det positiva var inledningen som var bra. Tycker Marie och Rickard skötte sig bra med de förutsättningar de hade. Tror bara att de kommer bli bättre & bättre. Tycker även att låtarna var bra överlag. Hur kommer det sig att när dem äntligen får till bra låtar så suger resten av programmet? Att Danny gick till final var helt rätt iallafall!! Skickar jag gärna till Tyskland!

Mina tankar om låtarna artisterna:

Dilba- Tycker att låten förtjänade något bättre! Tycker om Kylie dängan men helt FEL artist. Man hörde knappt vad hon sjöng och hon såg ut precis som att oj vad jag inte vill vara här!! Vafan kom igen och bjud lite på dig kvinna.. Så som hon framförde bidraget förjänade hon att komma sist. September skulle fått denna låten, då hade vi snackat!

Jonas Mattson- Kvällens kisspaus!

Jenny Silver- Snacka om ripoff på ABBA men det gör inte mig nåt. Tycker det var så jävla bra! Hela numret var perfekt. Hade alla ingredienserna till ett riktigt schlagernummer!! Kommer lätt gå till final från andra chansen!!

Swingfly- Hm vet inte riktigt vad jag tycker? Inte direkt my cup of tea men på nåt sätt blev det bra. Berodde nog på att idol Christoffer Hiding dök upp och gjorde nåt av låten. Skönt med nåt annorlunda och kul med en skräll men direkt till globen...eh nej!

Le kid- Detta gillade jag. Färgglad pop som man blir glad av!! Att dem åkte ut är ju helt galet....

Rasmus Viberg- Detta känns lite som ett bidrag som vilket öststatsland som helst skulle kunna skicka till eurovision! Tycker varken det var direkt bra eller dåligt...

Pernilla Andersson- Jag tycker om sån här typ av musik. Winnerbäck, bilmusik, sommar!! Enda låten på svenska. Snygg tjej, snyggt rött på scenen! Jag gillade det helt enkelt men det var inte direkt WOW.

Danny- Här var det verkligen WOW. Så jävla bra! Helt perfekt nummer. Modernaste numret ever i festivalen. Kan vi skicka direkt till Tyskland utan att skämmas. Coolt nummer!

Vad tyckte ni om lördagens delfinal fr Luleå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0