Malmö

Jaha, vad ska man säga om lördagens sista delfinal. Svenska folket glömde helt bort att vi faktiskt ska skicka ett bidrag som ska fungera i euorovision. Det är det som är meningen med hela den här grejen, men istället för at skicka det enda räta valet Love Generation väljer vi gammelschlagern med durracellbengtzing??? Säger som Serneholt...VAD hände där?


Bild: Aftonbladet.
Julia Alvgard. Ja henne finns det inte mycket att säga om. Hon kan iallafall sjunga. Låten har jag tyvärr redan glömt och framträdandet kunde man somna till....sorry!


Bild:Aftonbladet
Melody Club. Vad hände här? 7 plats. Det är rent ut sagt löjligt. Bra låt och grymt band....


Bild:Aftonbladet
Love Generation. Bästa på hela kvällen. Producerad av sjävaste RedOne, coolt tjejband, tajt, välrepeterat, modernt, snyggt scennummer, bra låt och tjejerna kan sjunga! Men så går dem endast till andra chansen...svenska folket borde skämmas!! Fan man blir ju förbannad.


Bild:Aftonbladet
Linda "durracellkaninen" Bengtzing. Alltså är det denna kyckling vi svenskar hellre ser representera oss i eurovision än moderna och coola Love Generation. Don´t mistake me now. Jag älskar Bengtzing och tycker dett är fräsigt och bra. Jag är samtidigt den första som kommer gala mig hes till detta när jag är ute och partajar men vi SKA skicka något som kommer ge oss vinsten eller en topp placering ute i europa...I rest my case!


Bild:Aftonbladet
Anders Fernette. Sidvindskillen som Alexander Schulman kallade honom för hans hår. Tycker det var bra. Ok låt men alldeles för rörigt nummer scenmässigt. Cirkuskonsterna hör hemma på cirkusen!


Bild:Aftonbladet
Linda Pritchard Oj oj säger jag! Vilken pipa..Fan vad hon kan sjunga. Det här var en riktigt svulstig eurovisionballad extra allt och jag gillar´t. Tänk att kunna sjunga så brukar jag tänka och då blir jag ännu mer imponerad. Andra länder skickar sånt här och det skulle vi med kunna göra och med henne skulle vi inte skämmas. Med detta sagt så tycker jag inte vi ska göra det, vill såklart skicka något nytt och modernt som kan ro hem vinsten åt oss och ge oss tillbaka vår storhet i eurovision!

Bild:Aftonbladet
Lasse Stefanz. Tack och lov gick inte detta hem i stugorna och det är jag glad över då jag slipper dra något gammalt över mig. Stefanz hör hemma på dansbanorna där jag gärna kan bugga loss till dem men hoppas detta var första och sista gången dem ställde upp i melodifestivalen.

Bild:Aftonbladet
Nicke Borg. Kul att det gick bra för Backyard Babies Nicke men att han gick direkt till globen fattar jag inte. Så bra var det verkligen inte. Härlig rockballad och jävligt coolt med hologrammen men vad i hela helv**e hade karln på sig? Hade varit bättre han haft på sig sina egna coola rockkläder. Gör om gör rätt!!

Bild:Aftonbladet
Programledarna älskar jag och agenterna som förhör varje artist tycker jag faktiskt är riktigt roliga nu för tiden. Kul att The Ark var med men midre kul att det var deras sista tv-framträdande. Sjukt tråkigt... Vad tyckte ni om dem som gick vidare i lördags?

Nu ser jag fram emot andra chansen, eller vänta....ser fram emot gör jag inte för det kommer bli en mardröm med alldeles för många bra låtar och alldeles för få biljetter till globen. Har ni redan nu någon favorit i andra chansen?


Bild:Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0