Love and other drugs

Var som sagt på bio med en polare i söndags efter jobbet. Love and other drugs med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway i huvudrollerna.



Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna film....Mamma & moster gick visst och kollade på den för några dagar sen och jag kan ju säga att detta är en film som jag INTE skulle gå på bio och titta på med dem....Mycket sex och MYCKET naket. Anne Hathaways bröst hoppade fram inte bara en två eller tre gånger. Uppskattades men det var jag inte förberedd på...Var mycket hud om man säger så från båda skådesplarna..



Vi kan väl säga att vi inte riktigt visste vad det var för film vi skulle se (Eller så var det just det vi visste!!??)

Trots all nakenhet så handlade filmen om Jamie Randall (Jake Gyllenhaal) en riktig player som charmar byxorna av vilken kvinna som helst. Det är just av denna anledning som han får sparken från en elektronikkedja och istället ger sig in i läkemedelsbranschen med allt smutsspel som det innebär. Han är inställd på att klättra snabbt i karriären men så en dag träffar han Maggie Murdock (Anne Hathaway) Han faller för henne och dem har vilt sex. Han vill ha mer än det men hon är bestämd på att dem inte ska ha en relation. Anledningen till detta är att hon är sjuk i parkinson.

Det är här filmen börjar spreta lite för mycket och jag upplever lite att det är två olika filmer jag ser. Första halvan känns som en romantisk komedi och andra som ett seriöst drama när dem ska börja visa vad parkinson gör med en människa och en relation... Jag tycker om att dem gör det men det känns som att dem har svårt att väva ihop filmen till ett. Det som räddar filmen är kemin mellan Gyllenhaal & Hathaway. Man känner verkligen kemin mellan dem och jag ser fram emot fler filmer med dem i huvudrollen. Deras insats och Jamies störtsköna bror Josh gör att filmen får 3 av 5! 


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Haha?! Jag hade ingen aning om att det var naket med i den filmen. Har inte läst något om den, än. Men den ska... ja. Ses. ^^

2011-02-02 @ 19:13:19
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Henric

Svar till Gaymasen: Nejdu det hade jag inte heller nån aning om att det var...Tycker du ska ta med pussen & se denna med..!

2011-02-03 @ 00:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0