Finlands & Norges esc bidrag!

Under tiden vår melodifestival är i full gång har båda våra grannländer Finland och Norge avslutat sina finaler och utsett sina vinnare i helgen som passerat! Finlands vinnare är en ung kille vid artistnamnet Paradise Oskar med bidraget Da da dam. Det här kan väl närmast jämföras med Belgiens Tom Dice från förra året. Den stora skillnaden är bara att detta är ett enda stort sömnpiller, puh vad tradigt!


Då är det betydligt mycket roligare att skriva om Norges vinnarbidrag som jag redan skrivit om för ett tag sen. Första gången jag hörde detta bidrag tipsade jag om det här och trodde att det hade en chans att vinna men var osäker på om de trygga norrmännen verkligen vågade skicka något såhär annorlunda att representera dem. Tji fick jag och tycker det här är riktigt skoj (hoppas bara att det går sämre för dem än oss i år ändå) Här har ni det underbara afrikadoftande numret Haba Haba med Stella Mwangi. Heja Norge!!


Efter att ha sett detta en gång till så ska jag redan nu slå till med att jag tror att Norge hamnar topp 5 med detta charmiga medryckande bidrag!! Så bra. Kom ihåg var ni läste det först.. Vad tycker ni om dessa låtar? Hiss el Diss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0