Sjuk-Vad passar bättre då än tv premiärer?

Japp, kände det komma krypandes igår och när jag vaknade idag var det bekräftat. Jag har blivit sjuk. ONT i halsen förkyld, matt i kroppen och en jävla huvudvärk. Haft ont i huvudet hela helgen på jobbet och hade jag kunnat gå hem så hade jag gjort det...men denna huvudvärk jag haft idag har varit riktigt jobbig. Spenderat hela dagen i sängen och sovit titt som tätt, kollat lite på tv och kikat halvt på datan men inte kunnat koncentrerat mig för 5 öre då huvudet bankat. Hatar verkligen min huvudvärk och skulle göra vad som helst för att slippa den.....

Släpade mig iallafall upp från sängen och ut till soffan runt 7-tiden för lite mat och tv-tittande...


Kollade in premiären av kanal 5s nya program 4 stjärnors middag. Undrar hur kanal 5 tänkte här? Det är ju näst in till en ren kopia på fyrans program kl 8 hos mig eller vad det heter med 4 kändisar som lagar middag till varandra. Skillnaderna är ju bara att här lagar dem två rätter istället för 3 rätter som dem har på fyran. Kändisarna får här 30 minuter var istället för en kvart var som dem har på fyran. Helge Skoog är utbytt mot en kock som ska "hjälpa dem" med middagen. Tv fyra måste känna sig nöjda iallafall med att dem producerar bra program som dem andra kanalerna kopierar. Först snor tv 3 fyrans The Voice koncept och nu snor kanal 5 fyrans Kl 8 hos mig koncept.

Tycker 4 stjärnors middag var ett totalt meningslöst program och den enda behållningen var när Arne Hegefors uttalade sig om att fotboll inte var något för tjejer och att ishockey var en mer passande sport för det kvinnliga könet. Att tittarsifforna är högre för ishockey än fotboll eftersom fler tjejer väljer att kolla på hockey då det händer mer i en hockeymatch. Att tjejer aldrig skulle kunna få samma fysik som oss män och något om att det inte funkar med en kvinnlig sportkommentator i fotboll? HALLÅ var det stenåldern som ropade?? Håller såklart med om att vi män generellt har bättre fysik än kvinnor och jag tycker det är roligare att se på män som spelar fotboll eftersom allt går mycket snabbare men allt det andra uråldriga han pratade om har jag lite svårt att förstå....



Sen var det dags för det väldigt lika Halv åtta hos mig att dra igång sitt premiärprogram för hösten. Nu befann dem sig i Uppsala och detta programmet bara älskar jag! 4 totalt olika människor från samma stad träffas och lagar varierande 3-rätters menyer till varandra. Med blandade resultat. En Helge Skoog i högform gör inte programmet sämre!



Jag höll mig kvar på fyran i inväntan på Robinson som hade premiär. Tycker första programmet var över förväntan bra och jag gillade framförallt att tävlingen drog igång direkt för tjejerna. Bara att lämna champagneglasen och utföra tävlingen i långklänningar. Riktigt kul!! Alltid lika roligt med de olika personligheterna som ska komma överens om hur dem ska göra. Ingen vill vara lagets ledare, sen berättar nån att det hade varit skönt att ha någon som styr gruppen och kan ta det där sista beslutet i nån fråga. Det anländer nya tjejer till gruppen och dem som anländer är besvikna på att det bara är tjejer på ön. Dem som befinner sig på ön är besvikna över att det endast är kvinnor som anländer till ön. Det behövs ju någon man som kan komma in och styra upp saker och ting på ön och styra gruppen. Vad hände? Först uttalar sig Hegefors om att kvinnor inte passar i sporten lika mycket som män och sen sitter kvinnorna på ön och gnäller om att det skulle behövas nån man för styra upp allt....Trodde vi levde på 2000 talet och att kvinnor är mer jämnlika med män. Känns som att vi hoppade flera år tillbaka i tiden?



Sen bytte jag till trean och Svenska Hollywoodfruar. Egentligen skäms jag nästan (bara nästan) över att kolla på detta program. Jag menar vi pratar ju inte om de smartaste och mest klipska människorna på jorden men det är nog detta som är tjusningen med det hela. Deras sköna kommentarer, uttalanden och snack bakom ryggen gör ju att man skrattar åt dem mest hela tiden. Men hade inte min favorit Maria Montazami varit med hade jag inte kollat på det. Hon är bara bäst till skillnad från nytillskottet Gunilla som tidigare var med i svenska New york fruar. Den människan är bara helkonstig...

Vad tyckte ni om kvällens premiärer?

Nu ska jag se om jag kan somna efter en hel dag i sängen. Kommer nog bli lite svårt!!

Kommentarer
Postat av: micke prising

Jag tyckte halvåtta var kanon (kanske för att jag var med själv.. :) ) Hoppas ni också gillade det...

2011-09-04 @ 20:54:21
URL: http://www.feskarn.nu
Postat av: micke prising

Jag tyckte halvåtta var kanon (kanske för att jag var med själv.. :) ) Hoppas ni också gillade det...

2011-09-04 @ 20:54:36
URL: http://www.feskarn.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0