Kristallen nomineringarna är här!!

Här kommer alla de nominerade i de olika kategorierna. Kommer även skriva vilka jag tror kommer vinna och vilka jag personligen hoppas på kommer ta hem kristallen i respektive kategori!



Årets underhållningsprogram
99 saker man måste göra innan man dör TV6
Minuten SVT
Nittileaks Kanal 5
På Spåret SVT
Så mycket bättre TV4

Min favorit: Så mycket bättre
Vinnaren: På spåret

Den enda som inte får vinna är Minuten. Inte särskilt roligt program om man frågar mig...Kommer stå mellan Så mycket bättre och På spåret!

Årets dokusåpa
Big Brother TV11
Biggest Loser Sverige TV4
Lite sällskap Kanal 5
Mästarnas Mästare SVT
Sveriges Mästerkock TV4

Min favorit: Big Brother
Vinnaren: Mästarnas Mästare

Kan inte låta bli att ha Big Brother som favorit. Den såpan är lite av en quilty pleasure för mig. Har saknat den under åren och följde den slaviskt nu när den var tillbaka!! Lite sällskap tycker jag var en otroligt fin produktion som förtjänar denna nominering. Biggest Loser har jag bara sett några minuter hit och dit så har inte så mycket att säga om den förutom att jag tycker det är en förnedringssåpa som trots allt har ett bra slutresultat för deltagarna! Sveriges mästerkock är bara en VÄLDIGT blek kopia av min favorit Australias Masterchef som enligt mig är det bästa mattävlingsprogrammet på tv! Mästarnas mästare har jag alltid tyckt om men missade den senaste säsongen totalt.

Årets tv-drama
Bibliotekstjuven SVT
Drottningoffret SVT
Gynekologen i Askim SVT
Våra vänners liv SVT
Wallander TV4

Min favorit: Drottningoffret
Vinnaren : Wallander

Anledningen till att Drottningoffret är min favorit är att det är den enda av dessa som jag faktiskt har sett!! Och bra var den med. Tror dock att populära Wallander tar hem denna kategori även om jag kan tycka att det är lite konstigt att den är med här eftersom det är en "svengelsk" serie...

Årets humorprogram
Cirkus Möller TV4
Grotesco SVT
Pensionärsjävlar Kanal 5
Solsidan TV4
Starke man SVT

Min favorit : Solsidan
Vinnaren : Solsidan

Något annat hade ju varit helt upp åt väggarna FEL!

Årets barn- och ungdomsprogram
Barda SVT
Buskul SVT
Jonson och Pipen - två ufon och en rymdattack TV4
Sex på kartan UR
Tidsdeckarna TV4

Min favorit
: Sex på kartan
Vinnaren : Tidsdeckarna

Har ingen som helst koll på årets barn och ungdomsprogram eftersom jag lets face it inte är något barn och snart inte längre kan beskriva mig som ungdom längre heller :( Sex på kartan är dock min favorit eftersom jag tycker det är en fantastiskt rolig titel på ett BARNprogram. Tidsdeckarna tror jag dock vinner för det låter som det mest spännande programmet :)


Årets livsstilsprogram
Arga Snickaren Kanal 5
Byggfällan TV3
Halv åtta hos mig TV4
Pluras kök TV3
Trinny och Susannah stylar om Sverige TV4+

Min favorit
: Halv åtta hos mig
Vinnaren : Pluras kök

Tycker arga snickaren är ett väldigt bra program. Han fungerar nästan lite som en psykolog och ställer personerna mot väggen och får deltagarna att kommunicera igen! Trinny & Susannah har jag alltid tyckt om och dem gör det som dem är bäst på-denna gången i vårt fina land! Halv åtta hos mig är ett utav mina svenska favoritprogram på vardagskvällarna! Dock tar säker Plura hem vinsten och det kan jag inte förstå? Tycker inte om den mannen. Visst en hel del sköna låtar har han som jag trots allt tycker September gjorde SÅ mycket bättre i programmet med samma namn. Men när jag såg ett program av Pluras kök och han stod utan tröja och rörde i grytorna med sin feta mage doppandes i maten ville jag spy. Sen får gubben vara hur skön som helst but he aint my cup of tea...

Årets fakta- och aktualitetsprogram
Det kungliga bröllopet SVT
Efter tio TV4
Korrespondenterna SVT
Mänsklighetens sista dagar UR
Veckans Brott SVT

Min favorit
: Det kungliga bröllopet
Vinnaren : Korrespondenterna

Nu är jag absolut inte det största fanet av Leif GW men tillskillnad från hur obekväm han kändes i Efterlyst mot hur han har hamnat i sitt rätta element i denna intressanta serie gör att jag finner Korrespondenterna leverera det ena intressanta reportaget efter det andra.

Årets granskning
Pedofil driver skola ur TV4 Nyheterna TV4
Psykoterapi på schemat ur Skolfront UR
Sanningen om Sommerlath ur Kalla Fakta TV4
Säljsekten ur Dokument inifrån SVT
Vård utan gränser ur Uppdrag Granskning SVT

Nu har jag tyvärr inte sett någon utav det här...Är det nån läsare som har sett någon som ni absolut anser att jag ska se?


Årets dokumentärprogram
Det blir bättre TV3
Dom kallar oss rasister TV4
Sagan om Jussi SVT
Viktorias liv TV4
Ångrarna SVT

Min favorit : Det blir bättre
Vinnaren : Det blir bättre

Det blir bättre är den enda utav ovanstående dokumentärprogram som jag har sett så kan inte uttala mig om övriga...

Årets realityprogram
En unge i minuten TV4
Rebecca & Fiona SVT
SOS Västkust Kanal 5
Spårlöst TV4
Ullared Kanal 5

Min favorit
: Spårlöst
Vinnaren: SOS västkust

Här har jag då ingen aning. En unge i minuten tycker jag är ett vidrigt program. Brukar allt som oftast zappa förbi det på tv:n när jag äter, ingen bra kombo om jag säger så! Ullared vet vad man vad man får varje gång och jag har börjat tröttna på det. Spårlöst är lika gripande, sorgligt och fint varenda gång man kollar på det!

Vad tycker ni om de nominerade. Något program ni saknar eller absolut inte förtjänar sin nominering?

Galan sänds på min födelsedag den 9 September i Tv 3.




Kommentarer
Postat av: J(esper)

Minuten var ju ett spännande program, not.. Om du gillar halv åtta hos mig skulle jag rekommendera orginalet "Come Dine With Me" så mycket bättre (enligt mig)

2011-08-16 @ 20:47:17
Postat av: Henric

Åh det ska jag absolut ta och checka in! Tack för tipset Jesper :)

2011-08-17 @ 21:49:03
URL: http://ych.blogg.se/
Postat av: Jesper

Varsågod! :) Har du hittat några av avsnitten online?

2011-08-22 @ 16:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0