Bio i Thailand

Som filmälskare tycker jag om att gå på bio när jag är iväg någonstans i världen!! Haha låter som att jag varit överallt, men det har jag inte! Här i Thailand kan jag verkligen säga att det var en upplevelse man inte ville missa.

Längst bak i salongen fanns det soffor/sängar som man kunde ligga i med filtar och kudde!! Vi ville såklart haft dem platserna men dem var konstigt nog slut när vi köpte biljetter... När vi skulle leta upp platserna fick man hjälp av en kille som kollade våra biljetter och lös med en ficklampa för att hjälpa oss att hitta våra platser!! Snacka om hjälpsamma! Nu till det aningen udda om man jämför med hemma i Sverige. Precis innan filmen drog igång ställde sig alla upp i salongen och det kom ett ca 2 minuter långt klipp med den Thailändska kungafamiljen som vi skulle visa vår respekt inför. Haha, tänk er det hemma i Sverige inför varje biofilm att vi ska ställa oss upp inför vår kungafamilj och hedra dem!! Hade varit skoj...eller?



Nu till filmen. Vi ville sett nya fast and furios men den kommer inte på bio förrens nästa vecka! Istället blev det Jake Gyllenhaals nya film Source Code. Någon som hört talas om den? Det hade inte jag iallafall. Kan säga att jag och mina syskon blev positivt överraskade. Den var grymt bra!!



Hade inga förväntningar på filmen då jag knappt visste vad den handlade om. Tog den mest för att Gyllenhaal var med och han brukar vara bra i sina filmer. Filmen handlar i grund och botten om terrorhot och hur man ska lyckas förebygga detta. Den utspelar sig största delen på ett tåg påväg in mot Chicago som sprängs och dödar massa oskyldiga människor. Sen sker ett terrorhot mot centrala Chicago. Det är här Gyllenhaal kommer in i bilden. Han spelar en marinsoldat som varit ute i krig. Han har förmodligen dött, vad vi tror och nu används han till att skickas in i en annan persons kropp på tåget för att lokalisera bomben och bombaren. Varje gång har han exakt 8 minuter på sig att luska ut allt och ta reda vem på tåget som är terrorbombaren och stoppa attacken mot Chicago. Kommer det att funka och har då USA äntligen lyckats få fram det perfekta vapnet mot terrorn?

Tycker detta var en riktigt bra film och normalt brukar jag tycka det är extremt jobbigt när en film spolas tillbaka hela tiden som måndag hela veckan. Blir ofta tjatigt snabbt men inte i denna film. Riktigt bra spelat av Gyllenhaal och hans "programmerare" som guidar honom fram med nya tips och detaljer. Betyget blir en full pott 5/5 så när den kommer till Sverige. Se den!!


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

åh! :D , vilken är den bästa filmen du har sätt det här året på bio än så länge då? :D

2011-04-20 @ 21:39:22
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0